Aimee schreef:Maar weten die mensen wel goed waar ze mee bezig zijn?
Mensen met paarden versus paardenmensen
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Miss_Petit schreef:Mensen met paarden versus paardenmensen
jepsica schreef:ik heb een paard dat met rijden veel knarst. natuurlijk doe ik niet altijd zand in zijn mond. maar als het echt te erg wordt wel. knarsen is ook slecht voor zijn tanden!!
jepsica schreef:ik heb een paard dat met rijden veel knarst. natuurlijk doe ik niet altijd zand in zijn mond. maar als het echt te erg wordt wel. knarsen is ook slecht voor zijn tanden!!
PriscaZ schreef:Ik heb even je profiel gelezen, maar zie dat het verzorgpaarden zijn... wat vinden hun eigenaren ervan dat je zand in hun mond doet? Nooit gedacht aan het risico van zandkoliek?
Denk trouwens in het algemeen niet dat het je vertrouwingsband met je paard ten goede komt als je dit afstraft met zand. Kan best je eigen schuld zijn dat hij knarst (meestal zelfs)
Ben trouwens wel benieuwd welke nederlandse amazone dat is, waarover Aimee het heeft...
klomp schreef:ik vind het belachelijk!! ten eerste zit je met het gevaar voor zandkoliek en ten tweede stop zelf maar eens een hap zand in je mond...zou je dat fijn/ lekker vinden? kan me niet schelen of het door grand prix ruiters/ amazones wordt gebruikt...ik iig niet!! en bovendien lijkt het me ook niet bevordelijk voor de tanden, want het schuurt als de pest. bovendien het zand wat aan de mondhoeken hangt schuurt imo ook kapot of wordt iig schraal. als je al die poespas nodig hebt om je paard te kunnen rijden dan gaat bij mij de lol ervan af. ik zou me eerder bezig dan gaan houden met het feit dat het paard knarst en waarom en hoe kom ik ervan af. een paard knarst vaak door ruw handgebruik e.d dus daar zou ik dan mijn oorzaak in zoeken. remedie....pffff...vind het eerder ziek
Aimee schreef:Dus eigenlijk is knarsen gewoon een uiting dat het paard zin heeft in wat zand en heeft het helemaal niets te maken met rijtechnische problemen of ongenoegen van het paard....
Wouter24 schreef:Vind ik wat kort door de bocht, tuurlijk is het bij 99% rijtechnisch, maar het kan ook voorkomen dat het gewoonte is geworden, dan moeten er andere oplossingen gevonden worden. Maar als je dat op concours nog moet doen ben je niet slim bezig...
jepsica schreef:zandkoliek van dat kleine beetje? ik doe het heus niet elke dag. heel afentoe misschien 1 keer in de maand ofoz. maar ik hoef me niet te verantwoorden naar jullie toe. ik vind het zieliger als iemand zijn paard een keer hard in zijn mond trekt