Jus_dOrange schreef:Nu heb je gewoon 1/3 van ons groentesoep-bakstenen-theezakjes dieet voor mishandelde sportpaarden (zzpennyprix) verklapt!
foutje
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(doe enkel wanneer je paard er aan toe is!)

suusje26 schreef:nou, ik zou eigenlijk ook wel eens weten hoe je dat moet doen... niet dat ik het ga doen of kan... aan mijn rijstijl moet nog te veel worden gewerkt.... maar misschien wil ze nog niet eens de piaffe doen.. alleln weten HOE j ehet moet doen... is toch altijd maar berter dan zelf uit proberen....

peggel schreef:waarom alleen hulpteugels, sporen en een zweep? als je daarnaast ook een goede hoek opzoekt (liefst in een binnenbak) en je voert dan de, hiervoor perfect beschreven, handelingen uit, loopt ie naast piaffe en salto's ook nog schroeven en pirouettes.
. Dat kunnen ze aan de hand en als je erop zit. krientje schreef:he, het kan nuttig zijn om de piaffe te leren als je in de Z gaat rijden.Ik heb er veel profijt van dat mijn pony zoveel kan terugkomen, na uitgestrekte draf kun je in de training idd gaan piafferen om hem sterker te maken. Ik heb het als volgt geleerd, natuurlijk moet je pony super aan het been zijn en er klaar voor zijn, maar met behulp van mijn instructrice heb ik geleerd te piafferen door jezelf lang te maken, extra been te geven en iets op te vangen in de mond, maar zeker niet aan de teugels gaan hangen! Je gaat nu heel erg meedenken in de bewegingen; 1,2,3,4 enz. dus telkens aan beide kanten been geven in een ritme.Het kan goed helpen als iemand anders met verstand van rijden een beetje bijtikt bij de achterbenen, zodat de pony die echt optilt. Je pony mag zeker niet gaan vluchten!
Gewoon stilzetten!! In het begin zijn een of twee pasjes zeker genoeg, veel belonen en maar eens per week doen, want dit is erg zwaar voor je pony. Ik zou zeker iemand vragen je erbij te helpen, want je hebt er nix aan als je het verkeerd aanleert. Sorry voor het lange verhaal.
!Piaffe schreef:Koop eerst een slof bij Divoza. Doe die om. Stap op je pony. Houd halt. Trek de slof strak aan en schop hem met de sporen recht in de buik. Doe dit een paar keer en tadaaaaaaa, de piaffe.
Zo heb ik het mijn shetlander iig ook geleerd
En geen commentaar, want ik weet heus wel hoe ik moet paardrijden
het is niet goed om je pony zo te behandelen :S