Hals niet willen strekken??!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 16:41

Okee, dank je wel. Zal wat worden dan, al dat gelet op die kleine dingen, die normaal automatisch gaan. Maar ga het zeker proberen, zou het namelijk erg jammer vinden om een dressuur proef te verknallen om zoiets....

Solleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:46

Hey,

ik heb een paard gekend dat dat ook had, maar bij hem was het echt een soort tic. Hij was ermee begonnen op stal (door verveling) en deed dat later tijdens het rijden ook. Het lag dus niet echt aan wat de ruiter deed, maar het paard was zodanig gefocust op dat zwaaien met z'n hoofd dat het een automatisme was geworden. Mss heeft hij de eerste keren gezwaaid met z'n hoofd door een fout die jij maakte met de ontspanning ofzo, maar is het nu een soort "verslaving" geworden? Ik weet het niet zeker, hoor, maar het is natuurlijk ook een mogelijkheid...

Groetjes

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 11:25

Hoi Solleke, wat leuk om te horen dat het ook een tic van hem kan zijn. Maar sinds ik hem heb en erop rijdt doet hij het al, alleen net iets meer bij ingespannen rijden. De reden die jij van dat paard geeft klinkt mij ook heel bekend, omdat mijn pony eerst beetje verwaarloosd werd. Hij stond maar op stal en kreeg nooit aandacht. Stond hij gewoon 2 weken op stal stil, dan was dat zo, mocht hij dan eindelijk een keer mee naar het bos op iemand en hij bokte hem er dan af, was het weer de schuld van mn pony en stond vervolgens weer weken zonder aandacht op stal. Zelfvertrouwen had hij al helemaal niet.
Maar dat paard, weet jij of ze daar iets aan hebben kunnen doen? Werd het minder? Hoe deden ze dat in dressuur??
Ik heb vanavond op eens les, dus zal de tips van andere sowieso eens proberen

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:33

Ik zou het idd eerst even na 5 minuutjes proberen. Als het dan minder is weet je misschien wat meer, en anders kan je het op een andere manier proberen op te lossen.

Solleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:04

hey,

het was een paard op paardenkamp, dus er werden niet echt wedstrijden mee gereden. Tijdens de les probeerden we het gewoon te negeren, dus niet gaan tegentrekken ofzo, want dat helpt toch niet. We moesten hem met z'n aandacht bij ons houden (dat moet altijd wel natuurlijk, maar gewoon nog ietsje meer) zodat hij eigenlijk geen tijd had om met z'n hoofd te gaan zwaaien. In jouw geval is dat natuurlijk moeilijker want hij doet het juist als hij kan ontspannen aan lange teugel Verward De ritmeester heeft toen verteld dat er in zo'n geval niet veel meer aan te doen was, omdat het dus al een reflex geworden was. Ik zou de tips van de anderen proberen, veel succes in ieder geval!!

Groetjes