Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
klomp schreef:eens met de vorige berichten vooral die van cadish! rustig aan alles komt met de tijd goed. focus je zelf niet te veel op het aan de teugel gaan, eerst de basis erin en lekker voorwaarts houden...de rest volgt
.
. shan schreef:Laat hem terwijl je rijdt voorlopig lekker onstpannen op eigen benen lopen.
Wat je wel kan doen ter voorbereiding is je pony 1 of 2 x per week bijgezet (met touwtjes ofzo) longeren, zodat hij nageeflijk kan gaan lopen zonder het gewicht van de ruiter. Zo leer je hem toch al vast de juiste spieren te gebruiken.
vonskie schreef:Heeey je moet gewoon heel erg goewd binnenbeen geven en aan de buitenteugel kneden kneden en weer ontspannen en dan de buitenhand heel erg ontspannen en zodra die weer om hoog komt meteen buitenteugel kneden en binnenbeen .
Probeer dat mah eens Kusz yvonne
vonskie schreef:Nou hallo jij zegt wel dat het voor de ophouding is mah ze loopt wel aan de teugel en wiezou het nou beter weten jij of een lesgeefster???:S
en je hulpen gaan begrijpen.
Sonja schreef:O dat is heel belangrijk, vooral bij een driejarige. Die moeten echt aan de teugel... Ik denk dat je gewoon heeeeeeel veel druk op het bit moet zetten. Desnoods 'spelen' met het bit zoals dat dan zo leuk genoemd wordt, maar ik noem het gewoon zagen. Mag best, geen probleem. Als het voorwaartse dan achterblijft, gewoon sporen aandoen en daar flink mee tjoppen.
Heb je ondertussen door dat je het levende bewijs bent dat stomme vragen dus TOCH bestaan?
1. "Aan de teugel" is een resultaat, geen doel
2. Bij een driejarige zijn er honderd andere dingen te noemen die belangrijk zijn. "Aan de teugel" is daar niet bij.
Ga alsjeblieft fatsoenlijke les nemen!
klomp schreef:iedereen kan lesgeven, maar of diegene je op de juiste manier lesgeeft is altijd een tweede....lees hier op bokt nog maar eens goed waar je de buitenteugel voor gebruikt. en reageer niet zo raar...nergens voor nodig. iedereen geeft hier een advies, wat je ermee doet is je eigen zaak, maar val een ander niet af!
Citaat:maar die touwtjes vind ik niks bij een jong dier omdat ze dan toch een soort van steun gaan zoeken op de touwtjes/ bijzet.
shan schreef:,
Op een touwtje gaat een paard minder snel hangen als op een bijzetteugel.
En eigenlijk is een goque ook een touwtje.
Het ligt er maar aan hoe je ze bijzet.
Ik snap trouwens niet waarom zoveel bokkers zo gestressd raken van het woord hulpteugel hoor. Zeker aan de longe kan een hulpteugel een zeer nuttige bijdrage aan de africhting van een paard zijn. Mits deskundig gebruikt, maar dit geldt voor alles.