k heb geen zin meer om te rijden wie heeft tips??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:44

de werkzaam heden weet ik en die doe ik ook...stal uitmesten enz. voeren doet me ma altijd teglijk met de koeien

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:57

tja toch vind ik het raar...maar ja. het is het een of het ander. oftewel je zorgt ervoor of je moet ze verkopen aan iemand die er wel graag wat mee wil doen en die er wel zijn plezier uit kan halen. ik vind je een beetje verwend overkomen ( kan het mis hebben) tig anderen zijn jaloers op je en willen misschien al jaren een paard of pony en jij zit te zeuren dat je geen zin hebt. soory maar dat komt mij niet echt liefhebbend over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:57

pff... wacht maar tot allebei je paarden bevangen oid worden. dan droom j er van dat ze weer pijnloos lopen en je ze weer kunt berijden!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 02:03

alleen omdat een paard stil staat word hij niet bevangen hoor!!!!
mijn fokmerrie staat al 4 jaar stil waarvan een jaar expres gust, en die is ook niet bevangen!!!
dan zou volgens jou elk paard wat stil staat (dus alle afgekeude paarden, gezelschapspaarden, fokmerrie's die niks doen bevangen zijn!!!
das gewoon een kwestie van t rantsoen aanpassen!!!!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:29

Je moet je er gewoon toe zetten. En eens een paar daagjes vrij geeft ook niet hoor. Maar zodra je nooit meer zin hebt vraag ik me af waarom je ze nog hebt Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:35

Tsja goh, het is nu winter, dat is al niet de makkelijkste tijd om met je paard aan de slag te gaan. Als ze verder voldoende buiten komen en beweging hebben dan zou ik me er niet druk om maken.

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:40

Als ik geen zin heb om te rijden is dat omdat ik teveel bv dressuur heb gereden en als ik dan is een buitenrid ga doen of eens ga springen is dat wel over Knipoog

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:34

Ik begrijp je best wel hoor!
Je maakt lange dagen en als je dan lekker in je warme huisje zit en dan nog weer eruit moet om te rijden?......

Je paardjes willen vast wel een beetje vakantie hoor, dat nemen ze je niet kwalijk. En ze worden en heus niet ziek van.

Geef ze gewoon een paar weken rust/vakantie en als jij over je dipje heen bent ga je weer met frisse moed rijden *LOL*

Ze zijn vast gelukkiger met een blij baasje dan met een baasje die een beetje chagerijnig is toch???

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:33

probeer weer een doel te krijgen met je pony's,bespreek privelessen (dan kom je er niet zo gauw onderuit).

rijd bijv zaterdag en zondag in ieder geval,zorg midden in de week voor een priveles(de dagen ervoor heb je dan toch het gevoel dat je moet) en (de dagen erna wil je het gevoel/de tips weer evenaren/uitproberen).

2 a 3 keer vrij is niet zo'n ramp hoor..

bespreek een dag met een ander dat jullie samen buitenrijden/stappen.
dan heb je twee in 1 keer en je hebt er een oogje op omdat je erbij bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:58

Gewoon erop stappen. Het word vanzelf wel weer leuk. Als je weinig rijdt loopt je paard alleen maar steeds beroerder en dan is het ook steeds minder leuk

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:06

Je hebt ze aan huis staan nou dan snap ik het toch niet helemaal maar goed ze staan lekker buiten dus ze vermaken zich wel.

jojohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:34

heej, het maakt toch niet uit of je wel of niet je paard bij huis hebt ...je kunt altijd wel een dipje krijgen..en het is winter en dan heb je vaak iets minder zin om te gaan rijden,ten minste ik denk dat de meeste van ons ook hebben,en vooral niet als je laat thuis komt. kijk als je al een half uurtje per dag kunt rijden zou natuurlijk al super zijn en zoals velen hier al zeggen...een paar dagen vrij moet geen probleem zijn..en lekker een buitenrit makenis ook fijn voor je paard(en) en voor jezelf
ik snap best wat je voelt...heb een paar weken terug ook een beetje gehad Bloos en daar kom je wel over heen. ga anders longeren en beetje poetsen lekker rustig aan Lachen

veel suc6 Haha!

groetjes+=xxx=Jolanda

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:42

Ik heb ook wel eens geen zin, maar er staat daar wel een diertje die afhankelijk is van mij. Ik heb dus geen keus, ook al ga ik niet rijden aandacht heeft tie zowieso nodig!!

En als je diertjes bij huis staan is het toch een kleine moeite om een bijrijdstertje te zoeken. Hij of zij rijdt een uurtje, dan hoef je er alleen bij te zijn! En als ze aan huis staan, hoef je maar een paar meter te lopen.

Tuurlijk kan je de pony's wel vrij geven, maar dan is het ook niet eerlijk voor hen als je in het weekend wel weer gaat trainen. Jij loopt toch ook geen marathon als je de hele week niet traind?

Denk goed aan je paardjes, daar gaat het om en eigenlijk niet om jou (Ik bedoel het niet gemeen hoor)

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:07

mango schreef:
zijn dit jou eigen paarden?

als mensen dit lezen die geen eigen paarden hebben kunnen ze je nek wel om draaien!!

maar wees gerust iedereen heeft een dip heb ik ook last van in de winter

ik heb geen eigen paarden maar wil haar niet de nek omdraaien hoor!! Clown
inderdaad vind ik het erg jammer dat ze niet meer wil rijden maar ik kan het ook wel een beetje begrijpen... (net als met mijn school, erg leuk allemaal maar soms heb ik echt even een tijdje geen zin meer!)

ik weet niet hoe het zit met het aandacht geven?? als je daar ook te weinig zin voor heb kan je er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon een verzorgstertje te zoeken die niet hoeft te rijden... als ze dan goed met de pony omgaat en het klikt kan je altijd na een tijdje nog vragen of ze 1 of 2 dagen in de week zou willen rijden ofzo....

in ieder geval succes, nog een paar maandjes en dan breekt het mooie weer weer aan, daar knap je vast van op!

jojohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:15

ben het helemaal met Nikitah86 eens maar het licht denk toch voor een groot gedeelte aan het weer..de een kan er beter tegen dan de ander.enook aan wat je zoal op een dag doet. de een kan makkelijk nog na een lange dag op school/werk nog rijden maar de ander heeft er gewoon de puf niet meer voor Gaaaap . en dan die winter erbij (snel donker enz..)in de zomer dan kun je gerust nog iets later in de avond ff rijden (is het juist lekker koel)

maar net zoals nikitah86 al zei je knapt vast op van de 'betere' maanden .. *LOL*

sterkte!

groetjes Jolanda Lachen

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:06

daantjuhhh schreef:
alleen omdat een paard stil staat word hij niet bevangen hoor!!!!
mijn fokmerrie staat al 4 jaar stil waarvan een jaar expres gust, en die is ook niet bevangen!!!
dan zou volgens jou elk paard wat stil staat (dus alle afgekeude paarden, gezelschapspaarden, fokmerrie's die niks doen bevangen zijn!!!
das gewoon een kwestie van t rantsoen aanpassen!!!!

zo bedoeld ze het niet.
Ze probeert te zeggen dat als je paard bevangen raakt(op een of andere manier),je het rijden dan wel zult missen,en je er heel anders over zult gaan denken,en er dan wel wat meer voor zult gaan inzetten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:40

0ojannekeo0 schreef:
ze lopen dag en nacht buite allebei dus los gooien heb geen nut denk ik Knipoog

dan hoef je ze niet elke dag te rijden hoor

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:45

0ojannekeo0 schreef:

k heb nu 2,5 week niet gerede......

een paar dagen kan geen kwaad, daar ben ik het mee eens maar al 2,5 week niks doen met die paarden vind ik toch een beetje belachelijk..

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:58

die tivita in je profiel is echtt super mooi *LOL*

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:31

mango schreef:
zijn dit jou eigen paarden?

als mensen dit lezen die geen eigen paarden hebben kunnen ze je nek wel om draaien!!

maar wees gerust iedereen heeft een dip heb ik ook last van in de winter

precies!!!!!! OK dan!

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:13

ik kan je goed begrijpen, ik heb hier zelf ook wel eens last van af en toe en ik zou me pony ook voor geen goed kwijt willen, doe een poosj rustig aan ze staan tog immers buiten dus kunnen hun enrgie kwijt, zolang jij ze maar goed verzorgt.
Het is helemaal niet raar als je een eigen pony hebt dat je een poosje geen zin hebt om te rijden wat al die andere zeggen.. dat is gewoon stom al heb je een egien pony het is niet altijd even makkelijk en helmaal niet als je het zo druk hebt!
succes hiermee
groetjes

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:23

we hebben het allemaal druk hoor! ik werk ook hele dagen plus mijn huishouden thuis, boodschappen doen, mijn andere beesten verzorgen en noem maar op. vind ik geen excuus om je paard niet te doen...oke een paar dagen misschien zelfs een week maar langer niet. waar heb je anders een paard voor...om naar te kijken????

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:29

ja en gelukkig zijn we jou niet Klomp

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:41

Lindaaa schreef:
ja en gelukkig zijn we jou niet Klomp

wat is dat voor rare reactie? ik geef mijn mening aan OjannekeO. ik ga er vanuit dat als je kiest voor een paard dat je er dan ook goed voor zorgt. oke een korte vakantie kan altijd ( dat gaf ik al aan in mijn vorige posts).
maar 2,5 weken je paard laten staan vind ik vreemd. je paard is afhankelijk van jou. vind het raar dat je me hier op post je kunt het niet geheel onneens zijn met me, lijkt mij??

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:31

ik kom op dinsdag & donderdag ook om half 6 thuis van me stage (ook met paarden). dan ga ik eten. en ga ik de paarden doen. dan heb ik ook niet zo un zin met de kou. maar ben blij als me paarden weer in schoon stalletje staan. zelf weer schoon zijn. en ff hebbe gelopen en dr energie kwijt zijn Lachen.
Dus maakt niet uit al heb je geen zin.
Maar voer ze goed. zorg dat ze er weer schoon & fris bijstaan. en ff goed hebben gelopen doormiddel van ff longeren of stappen ofzo.