Wat zou dit kunnen zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 17:27

Hoi!!

Even vor de duidelijkheid die week stil staan wordt volgens mij door mist verkeerd begrepen. Ze heeft namelijk wel een week stil gestaan, maar aleen wat rijden betreft. Andere beweging heeft ze wel gewoon gehad. Daarnaast had ze dit ook al voor die week.

Vandaag was er een of ander feest op stal en kon ik dus niet rijden. Heel grappig ze hadden het niet op de kalender gezet dus wist het niet.....maar goed. Dan maar los in de buitenbak.....daar was aan haar lopen en manier van bewegen overigens niks te zien.......snap er nu echt helemaal niks van.
Overigens was ze op stal wel wat onrustig en vervelend....Maar of dat er wat mee te maken heeft?

Maar goed op zich zou spierbevangen kunnen, maar ik denk niet dat het dat is. Iemand anders van stal overigens ook niet....

JO!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:39

Fleur heeft ook altijd opstartproblemen als we een tijdje rustig aan hebben gedaan, ik rij haar dan altijd een paar dagen lekker los zonder echt iets te vragen. Dus wel goed voorwaarts en koppie laag, maar geen echt werk. Langzaam opbouwen en dan loopt ze binnen een week weer als een treintje! Lachen
Ze krijgt ook vit E en Selenium om haar wat op gang te houden (altijd, niet alleen bij opbouwen)

Wat bij jullie ook kan is dat ze nu verder gereden wordt en je nu merkt dat er toch een lichamelijk probleem is waardoor ze de belasting niet aan kan. Uit ervaring weet ik dat veeartsen met zo'n vaag probleem niet zo veel kunnen. Mijn advies is rustig doorrijden tot ze OF beter loopt OF duidelijker wordt waar het probleem zit en dan de VA bellen.

Succes!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:28

risje schreef:
Hoi!!

Even vor de duidelijkheid die week stil staan wordt volgens mij door mist verkeerd begrepen. Ze heeft namelijk wel een week stil gestaan, maar aleen wat rijden betreft. Andere beweging heeft ze wel gewoon gehad. Daarnaast had ze dit ook al voor die week.

Maar goed op zich zou spierbevangen kunnen, maar ik denk niet dat het dat is. Iemand anders van stal overigens ook niet....

JO!!

Nou ik weet dus uit ervaring dat sommige paarden (Mist dus) hier ook heel erg gevoelig voor is- alleen in de wei lopen helpt daar niet bij ! zelfs longeren niet ! die moet echt als ze in top-conditie is, elke dag gereden worden anders kun je er de klok op gelijk zetten !

zo ben ik eens op schoolreis geweest (1 weekend weg) mijn moeder had haar elke dag gelongeerd, maar toen ik er de eerste keer weer opging, na 3 dagen, werd ze bevangen. Sommige paarden zijn er echt gevoelig voor dus.
Het uit zich ook altijd in de achterhand.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:54

Hoi!!

Mist:
Klopt ik weet dat het inderdaad zo kan gaan. Uit eerdere ervaringen en uit wat we van haar weten voordat ze bij ons kan is echter gebleken dat ze hier niet zo mega gevoelig voor is als jij beschrijft.

Batje:
Als ze even stil heeft gestaan doe ik idd ook altijd rustig aan. Langzaam opbouwen en niet te lang doortrainen. Goed is goed denk ik dan.......En inderdaad zoals je al zegt rijdt ik haar dan ook vaak wat langer en wat dieper ingesteld. Steeds dat weer een beetje uitbouwen en oppakken. werkt normaal gesproken prima, alleen nu is het dus beetje vaag.....

Ik had inderdaad ook al gedacht dat omdat het zo vaag is dat een VA er op dit moment weinig mee kon. Toen ik dat gisteren dus het hele geval aan een goede vriendin vertelde die ook een eigen paard heeft die dit heeft gehad zei ze probeer eens een fysiotherapeut, die kijkt toch meer naar beweging. Een VA zal op dit moment er niks mee kunnen en je hooguit doorverwijzen voor foto's of verder onderzoek.

dus tsja, planning is nu komende week rustig opbouwen en daarbij de wedstrijd helemala vergeten. Dat is wat mij betreft nu geen optie meer. Eerst zorgen dat ze zich weer lekker voelt lijkt me!! Mocht ze dan nog zo blijven dan vraag ik advies aan een fysiotherapeut.

JO!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:01

Bloed laten prikken kost ws net zoveel als 1x fysio.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 21:17

Weet van beide niet wat ze kosten op dit moment.
Weet alleen wle dat advies vragen niks kost....Knipoog