onderin rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:54

WallaceLover schreef:
in mijn profiel staan foto's van onderin rijden.
Net zoals mijn avator Lachen

whahahhaha, sorry, maar dat is echt niet 'onderin' rijden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:57

Kafue, lager instellen hoeft niet per definitie te betekenen dat het paard LDR loopt met zn hoofd ver achter de loodlijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:10

Nee, dat is juist de onduidelijkheid. Wat is precies dat onderin rijden, want ik denk dan toch meer aan een hoofd laag en niet met de kin naar de borst. Maar ik ken de term dus verder ook niet. Maar waar WL op wijst (profiel) is wel LDR en zegt dat dat onderin rijden is Verward Tulandro zegt van niet, gelukkig.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:13

Als mijn instructeur het heeft over 'lager instellen' dan bedoelt hij dat het paard zn hele hoofdhalshouding lager is (dus niet 'wedstrijdhouding'). Daarbij gaat het niet over LDR rijden, maar is het zeker de bedoeling dat paardlief op of voor de loodlijn blijft lopen.

Maar goed, ik praat dus vanuit mn eigen referentiekader.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:03

monsera schreef:
Ik ben een tijdje niet geweest maar wilde toch nog even reageren.Kijk ik vind dat als jij je handen naar voren doet je paard die moet volgen en dan toch laag en rond gaat lopen.Jij zegt dat jouw paard dit niet wil doen dus denk ik dat jouw paard niet goed aan de hulp staat. Mijn vriend zegt net mss niet zo handig gezegd niet aan de hulpen maar hij volgt haar hand niet goed maar dat bedoelde ik eigenlijk ook.Het gaat mij er niet om dat het niet bij jouw training past dat dat moet ieder voor zich invullen.

Hoe bedoel je je hand volgen en dan toch diep gaan. Als ik mijn hand naar voren doe, schuift mijn paard zijn nek iets uit naar voren. En komt zijn neus iets voor de loodlijn. (dat is toch ook duits; neusje eruit rijden). Ik rijd mijn paard dus constant een beetje van de hand af. Zodat zijn neus mooi iets voor de loodlijn is. Als ik hem losrij loopt hij wat lager, voorwaarts neerwaarts maar hierbij blijft hij wel voor de loodlijn of erop, er komt geen knik in zijn hoofd en loopt dus wel laag maar niet diep. Als een paard je hand volgt achter de loodlijn, komt dit naar mijn mening toch door een terugwerkende hand die naar achteren (jezelf) toewerkt en niet naar voren.