sprongetje van stap naar draf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 02:04

Haha!:D:D:D:D

Als je maar genoeg terugtrekt bij elk hupsje, dan maakt ie die vanzelf niet meer, sterker nog; dan zet ie op een gegeven moment helemaal geen pas meer. (om ontopic te blijven en een reactie te geven die naast smileys ook tekst bevat... Knipoog )
Of je paard hupst alléén nog maar de baan rond. Cool

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:55

Je paard maakt dat huppeltje omdat hij eerst vanuit voor aandraaft. Om dat mogelijk te maken moet hij eerst zijn hoofd een beetje optillen om zijn been naar voren te kunnen plaatsen. Als je paard meer op de achterhand zou zijn/ vanuit de achterhand aandraaft verdwijnt het huppeltje.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:43

Zep schreef:
Piaffe: als ik hem vanuit de schoft laat zakken rol ik hem daarbij ook ietsjes op trouwens.

Wat ik dan heel veel zie is dat mensen de overgang dan te veel met de rem erop rijden, waardoor je imo juist de impuls uit de overgang haalt.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:40

pol013 schreef:
. Als je paard meer op de achterhand zou zijn/ vanuit de achterhand aandraaft verdwijnt het huppeltje.

dat zei ik dus ook al
want dat heeft mijn pony ook

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:10

Babar (ijslander) doet dit ook wel eens en dat is inderdaad omdat hij er gewoon moeite mee heeft. Hij vindt het in draf erg moeilijk om zijn rug en achterhand te gebruiken, en met zo'n hupsje maakt hij het voor zichzelf ietsje makkelijker. Dit heeft hij trouwens alleen in draf, maar hij is ook tamelijk lateraal en draf is nou eenmaal niet zijn sterkste punt.

Succes ermee!