laten rennen voor het 'werk'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:57

Ik probeer te rijden op 2 teugels en vooral (!!) 2 benen en ook nog een stukje zit. Loslaten bereik je niet met gepiel aan de voorkant, al kan goed "luchten" er wel zeker toe bijdragen.
Maar ieder z'n ding.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:01

Margreet schreef:
Ik probeer te rijden op 2 teugels en vooral (!!) 2 benen en ook nog een stukje zit. Loslaten bereik je niet met gepiel aan de voorkant, al kan goed "luchten" er wel zeker toe bijdragen.
Maar ieder z'n ding.

Ik rij ook zeker op 2 teugels maar in geval bij spanning zul je voor alternatief oplossing moeten gaan zoeken, deze is er 1 van Haha!
Gelukkig vind ik het geen gepiel. Het is flexibel zijn en zeker geen spanning op zoeken. Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 15:08

ze staat de hele dag op stal, helaas mogen ze in de winter niet naar buiten. en omdat ze het heerlijk vind om te rennen (en ik stiekem ook)
gun ik haar dat ze haar ei kwijt kan. ik heb het dinsdag voor de les weer gedaan en toen ik zei: " hoo" ging ze meteen braaf in draf.

ze was toen minder hyper als daarvoor. toen ik net opstapte was ze net
een raket en stapte ze zelfs als een gek.

HobbeldeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:14

Het kan nooit kwaad je paard even uit te laten razen voordat je er op klimt. Als je dat gewoon begint te doen, kijkt hoe je paard reop reageert en dan van daaruit er verder mee gaat. En dan vervolgens er concequent mee door blijven gaan, zodat je paardje leert dat het eerst even lekker mag ravotten en dan daarna serieus aan het werk moet. Maar je moet er wel consequent in zijn. Als je eventuele bijrijdsters hebt of het zelf bent, moet je ook me de ander hierover duidelijk afspraken maken.
Het is simpelweg condtioneren wat je doet, waarbij het belangrijk is dat je consequent blijft