Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heidehofs schreef:probeer voor het wegrijden naar de midden/uitgestrekte draf je pony/paard op het achterbeen te 'zetten',
Citaat:Randy je zult zelf wel weten wat er in de dubbel Z gevraagd wordt.
Citaat:Even zoveel paarden als er zijn, even zoveel verschilllen in de gangwerekn en de karakters
)Citaat:Daarintegen mijn ruin heeft een super draf, heel ruim treed zeker twee hoeven over. Lekker fijn hoor wel moeilijk maar ik weet niet anders.
Randy01 schreef:Nou, heb die van mijn ruin nooit geteld, maar ik weet zeker dat dat meer is dan 2 voetjes. Mijn merrie treedt al meer over. Maar ik tel niet het aantal hoefafdrukken dat het paard 'overstapt', ik kijk naar de mate van het schenkelgebruik en buiging in het achterbeen; het geheel van sluiten en verzamelen en dan kijk ik dus niet alleen naar het 'hoeveel hoefjes ze overstappen'. Hooguit kijk ik hiernaar bij de manegepaarden in de stap....
Kafue schreef:Laten we er dan maar van uit gaan dat jij het weet en dan adviseer ik de vraagstelster bij jou te gaan lessen.
Enne sucses met je vijfjarige want dan heb je een super knol onder je zadel. Met vijf al zover overstappen belofte voor de toekomst of niet...............
Men is nooit uitgeleerd... maar jij moet nog heel veel leren, succes ermee shan schreef:bekijk de draf foto's in je profiel maar eens goed.
)Zep schreef:Dunne bovenbenen helpen trouwens ook bij netjes uitzitten. Ik merk dat bij mezelf als ik wat speklaagjes erbij krijg (vooral in de winter) zit ik een stuk beroerder.
Citaat:Hoewel mijn zit vooral in het laaste deel van de uitgestrekte draf wat rommeliger wordt, helpt het me wel wanneer ik mooi mijn benen naar achteren houd, het is net alsof ik dan dieper in het zadel kan blijven zitten.
Randy01 schreef:Hahaha wat grappig, dat heb ik juist als ik mijn (onder)benen wat meer naar voren leg!
Randy01 schreef:Wat bij mij ook heel grappig is:
op mijn ruin heb ik mijn benen goed liggen, op de juiste plek.
Ik rij met hetzelfde zadel op mijn merrie en dan krijg ik vaak commentaar van mijn instructrice dat ik mijn benen te ver naar achteren heb liggen.....
Hangt dus duidelijk ook veel af van type (bouw) paard en model zadel....
Conclusie tot nu toe:
er hangt veel af van:
ligging en lengte bovenbenen
dikte bovenbenen
daardoor van het type zadel en
het type paard
Kwaidie schreef:Je moet je paard er van achter beter onder zien te krijgen en zorgen dat tie van achter uit vertrekt, want je paard moet jou mee gaan nemen. Als je teveel stuitert in het zadel is de uitgestrekte draf nog niet mooi van achteren! Veel oefenen dus op verzameling en als het goed is zal je paard je dan van zelf meer mee gaan nemen en kan jij beter zitten!
shan schreef:Maar dan nog Kwaidie, blijven er paarden die slecht uit te zitten zijn, hoe goed ze ook hun achterhand er bij hebben, hoe los ze ook door hun lijf lopen, hoe goed ze ook hun rug gebruiken!