Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjonniej schreef:Probeer je voeten naar elkaar toe te duwen, onder de buik van je paard door. Dit heeft bij mij veel beter geholpen dan alleen tenen naar binnen, want dan draai je alleen in je enkels. En je moet in je heupen al gaan draaien.
nienke07 schreef:Dit lijkt me geen onbelangrijke tip! Je tenen steken bijna automatisch naar binnen als je been goed ligt...Zoek iemand met een paard dat soepel loopt aan de longe. Knoop in je teugels en zitles nemen!!
Succes!
joske_vuran schreef:helpt dit ook als je je benen niet stil kan houden?? En is het niet gevaarlijk??
(het zal de eerste keer heel raar zitten,omdat je benen in die houding worden gedwongen
)maar als je je touwtjes te lang maakt,heeft het geen zin en geen werking.... 
meiske16 schreef:ja,dit heb ik ook al eerder gezegt,dat je hiermee ook een stiller been krijgt!en het is op sich niet gevaarlijk hoor,maar bedenk wel hoe korter de touwjtes hoe minder bewegingsvrijheid...(het zal de eerste keer heel raar zitten,omdat je benen in die houding worden gedwongen
)maar als je je touwtjes te lang maakt,heeft het geen zin en geen werking....
succes iedereen die dit uitgaatproberen![]()
laat me ff weten hoe het ging
Iris82 schreef:Je krijgt in het begin echt spierpijn van die touwtjes!!
Maar het werkt echt wel!
Verder is misschien een tip om echt te proberen je voet niet te ver in de beugel te doen maar echt te steunen op de voorkant van de bal van je voet. Anders krijg je je tenen nooit mooi op zn plek.
maar is het niet een beetje gevaarlijk om je beugels vast te knopen? waarvoor zijn veiligheidsbeugels dan tegenwoordig verplicht op maneges ?
eerst hele korte touwdjes en dan telkens 1 of 2 centimeter langer tot je op het laatst geen touwdjes meer nodig hebt
Sjonniej schreef:Probeer je voeten naar elkaar toe te duwen, onder de buik van je paard door. Dit heeft bij mij veel beter geholpen dan alleen tenen naar binnen, want dan draai je alleen in je enkels. En je moet in je heupen al gaan draaien.
burnie schreef:Ik bind tegenwoordig mijn beugels ook altijd vast aan mijn singel, maar dan met spoorriempjes. Heb wel veiligheidsbeugels voor het vallen.
Ik vind het super werken! en als mijn beugels dan bij het uistappen los gaan dan voelt dat echt heel vreemd!
en ook idd wat jij zei: je kunt ook met touwtjes/spoorriempjes trainen,die aan veiligheidsbeugels zitte!