Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mimpje schreef:Tja beetje jammer dat je ons te weinig info geeft, zodat we verkeerd advies geven (weet ik veel dat de osteopaat heeft gezegd dat je zoveel mogelijk rechte stukken moet doen). En ik zeg ook helemaal niet dat je je paardje zwaar in training moet zetten. 3 keer per week is meer als zat. Maar je zegt zelf dat je niet te hard wil gaan, waarom rij je er dan al op als ie pas 2,5 is? Dat vind ik echt superjong. We beginnen juist met longeren, omdat dat niet zo zwaar is als dat je erop gaat zitten. Eerst rugspieren ontwikkelen, dan er pas op gaan zitten. Ook is longeren goed om een paard rustig aan te leren wat de bedoeling is, hij kan zelf alles uitzoeken, wat een beetje druk in de mond is, wat een singel is, enz. Dan hoef je er zelf niet mee te gaan vechten, wat je wel doet als je erop zit. Aan de longe kunnen ze zo gek doen als ze willen, toch niemand die eraf kan vallen, zeg maar.
Naja, veel succes dan maar ik hoop dat alles goedkomt. Als je nog 's een probleem hebt, zou ik wel 'n beetje meer informatie geven voordat je adviezen van anderen afkraakt.
? Mimpje schreef:Nee hoor, lekker uitgeslapen zelfs.![]()
Ik vind 't alleen 'n beetje jammer: ik probeer uit goede wil iemand advies te geven, waar ik ook echt over nagedacht heb, en dan krijg ik zo'n reactie terug! Beetje ondankbaar, dacht ik. Dus dat wilde ik even zeggen.
.