softeugel of niet>>help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:01

mag ik weten waar jij wissels om de 3-pas voor nodig hebt?/??
je pony vlucht weg voor de pijn in haar rug!
je mag nooit zeggen dat ze vervelend is.Ik denk dat jij een beetje te hoog van de toren blaast!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:16

cocky schreef:
je mag nooit zeggen dat ze vervelend is.Ik denk dat jij een beetje te hoog van de toren blaast!

Ken je dit paard persoonlijk Lachen ?
Zo niet dan vind ik dat je een beetje bot overkomt Knipoog .Je kan vanaf je pc nooit zien of het paard rugproblemen heeft.Tenminste,ik niet Schijnheilig Haha! .

Ik denk dat het meeste al gezegd is trouwens,maar je kan voor de zekerheid ook altijd haar mond nog even na laten kijken?Al denk ik dat ze dan in draf/stap ook meer problemen zou geven.Onze paarden worden ook altijd nukkig als ze aan het wisselen zijn of tandproblemen hebben.

Verder rijd ik geen dressuur en een mening over de slofteugel heb ik niet Schijnheilig

Succes OK dan!

cocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:21

de bedoeling is niet om bot over te komen maar he is altijd zo makkelijk om direct de pony de schuld te geven en ik denk niet dat de jongedame het heeft over tanden wisselen maar over changementen,dus galopwissels.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:25

hoezo weet jij zo zeker dat de pony last heeft vad zijn/haar rug? ken jij dat paard persoonlijk??

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 09:30

vinci schreef:
terug na de basis vind ik een goede oplossing, maar grijp niet gelijk bij een tegenslag na de slofteugel! helpt niets

het is al 3 weken aan de gang Verward

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 09:32

Aqua8horse schreef:
Niet doen!!! Je paard geeft duidelijk aan dat hij of zij het moeilijk heeft. Met de slof help je zo'n dier niet. In tegen deel je maakt het alleen maar erger! Met een slof bestrijdt je een enkel en alleen een symptoom. Je moet om je probleem te kunnen oplossen eerst weten waar de oorzaak is. Een deskundige instructrice of instructeur kan je daarbij helpen.

Nee, ik vind de slof een slechte uitvinding. Het is afschuwelijk voor een paard om op die manier aangepakt te worden. In principe zijn hulpteugels niet nodig, want daar waar de ruiterkunst ophoudt , beginnen de hulpteugels!(middelen)

Ik zou eens dorr een deskundige naar je zadel laten kijken, want daar heeft het volgens mij eerder mee te maken dan met het ras.

waarom ligt het in godsnaam aan mijn zadel Verward ik heb dat zadel al een jaar hoor Schijnheilig

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 09:34

cocky schreef:

ze heeft ook geen last van der rug Boos!
ten eerste ligt er een gelpad onder en ten 2e ik bots niet in mijn zadel...
de galopwissels kon ze 2maanden geleden nog super dus daar ligt het niet aan.
zelfs in de gewone galop trekt ze en zelfs in draf soms

cocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:43

nu weet ik nog niet waarom jij die wissels moet trainen of waarom je ze nodig hebt.
Probeer eerst eens rust te vinden door je pony laag en diep over de rug te rijden en dan steeds van hand veranderen.
Dan,na een half uurtje pak je haar eens in de oprichting en als ze dan nog vluchtgedrag vertoond dan is het toch een rugprobleem.
Een zadel wat je al jaren hebt kan ook problemen geven.
Het kan zelfs nog een probleem zijn bij de keel.
of haar speekselklieren zijn opezet bij de kaken.Moet je maar eens voelen.
Good Luck!!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 09:51

cocky schreef:
nu weet ik nog niet waarom jij die wissels moet trainen of waarom je ze nodig hebt.
Probeer eerst eens rust te vinden door je pony laag en diep over de rug te rijden en dan steeds van hand veranderen.
Dan,na een half uurtje pak je haar eens in de oprichting en als ze dan nog vluchtgedrag vertoond dan is het toch een rugprobleem.
Een zadel wat je al jaren hebt kan ook problemen geven.
Het kan zelfs nog een probleem zijn bij de keel.
of haar speekselklieren zijn opezet bij de kaken.Moet je maar eens voelen.
Good Luck!!

nou wissels zijn best goed voor het achterhandgebruik...en ik moet best veel trainen want ze is te dik....een beetje afwisseling is leuk!
het is niet altijd een rugprobleem wat je denkt dat het is hoor...ik bedoel als je eraan zou komen zou het toch ook gevoelig moeten zijn.
en in stap zou dan ook moeten weglopen? Verward
bij de kaken is ook niks Haha! dat zou meteen opvallen.

cocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:02

Je kan beter de achterhand trainen met overgangen en "schijn"-overgangen:dus terug vanuit draf naar bijna stap en terug vanuit galop naar bijna draf en dan goed je pony blijven ondersteunen met je zit en kuit.
ook overgangen op de lange zijdes zijn heel goed.Je moet dan voor jezelf een punt uitzoeken van Daar ga ik terug en dan begin je al met je voorbereiding.goed diep zitten onderbeen lang en bovenlichaam lang.
Het lukt je best,maar met wissels om de 3-pas moet je je nog nie bezig houden zeker als je pony te di is dan kost de buiging heel veel moeite.Goog Luck

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 10:13

cocky schreef:
Je kan beter de achterhand trainen met overgangen en "schijn"-overgangen:dus terug vanuit draf naar bijna stap en terug vanuit galop naar bijna draf en dan goed je pony blijven ondersteunen met je zit en kuit.
ook overgangen op de lange zijdes zijn heel goed.Je moet dan voor jezelf een punt uitzoeken van Daar ga ik terug en dan begin je al met je voorbereiding.goed diep zitten onderbeen lang en bovenlichaam lang.
Het lukt je best,maar met wissels om de 3-pas moet je je nog nie bezig houden zeker als je pony te di is dan kost de buiging heel veel moeite.Goog Luck

Bloos! volgens mij ben je ergens anders het hoeft niet dat ze aan de buiging moet hoor Tong uitsteken
ze is gewoon supersterk en gaat soms te snel rn ik krijg haar niet echt terug

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:43

alstjeblieft geen slof..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 10:44

Elisa2 schreef:
alstjeblieft geen slof..

maar ik ga er wel heeeeeeel rustig mee om
de slof hangt altijd heel losjes...dus maak je niet druk Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:58

cocky schreef:
de bedoeling is niet om bot over te komen maar he is altijd zo makkelijk om direct de pony de schuld te geven en ik denk niet dat de jongedame het heeft over tanden wisselen maar over changementen,dus galopwissels.

Ik lees ook wel dat ze het heeft over galopswissels Clown ....Ik lees ook dat haar paard in verzet komt en dat zou eventueel door de tanden kunnen komen(of door de rug,zadel,keel ed.)....wat ik bedoel met die tanden,is dat je volgens mij eerst maar beter alles uit kunt sluiten voordat je er iets aanhangt Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:59

beautylover schreef:
maar ik ga er wel heeeeeeel rustig mee om
de slof hangt altijd heel losjes...dus maak je niet druk Knipoog

Nou,het topic kan gesloten worden Haha!

Want zo te lezen gebruik je al een slof en is de vraag dus nutteloos Schijnheilig

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 11:04

ruitje schreef:
Nou,het topic kan gesloten worden Haha!

Want zo te lezen gebruik je al een slof en is de vraag dus nutteloos Schijnheilig

nee ben t nog niet aant gebruiken Bloos!
maar stel dat ik het zou gebruiken doe ik het wel los en rustig

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:07

Als je galopswissels om de 3e pas kan rijden, waarom ga je dan in hemelsnaam een slof gebruiken om normaal te kunnen galopperen? Ik zou zeggen skip de galopswissels en ga maar normaal terug naar de basis.

Nu heb ik zoiezo een beetje een lachstuip bij je verhaal, want was jij niet de persoon die vond dat ze M1 dressuur reed terwijl ze nog nooit een officiele wedstrijd had gereden? En dan weet je natuurlijk precies hoe een slof gebruikt moet worden, nou meid, ik zou het in jouw plaat iig niet aandurven.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 11:44

patos schreef:
Als je galopswissels om de 3e pas kan rijden, waarom ga je dan in hemelsnaam een slof gebruiken om normaal te kunnen galopperen? Ik zou zeggen skip de galopswissels en ga maar normaal terug naar de basis.

Nu heb ik zoiezo een beetje een lachstuip bij je verhaal, want was jij niet de persoon die vond dat ze M1 dressuur reed terwijl ze nog nooit een officiele wedstrijd had gereden? En dan weet je natuurlijk precies hoe een slof gebruikt moet worden, nou meid, ik zou het in jouw plaat iig niet aandurven.

om de 3e pas kon ze eerst wel maar de laatste 3 weken lukte het soms niet Bloos! ze is te sterk.
het gaat ook goed...veel mensen geloven me wel als k m1 rijd...de 26ste heb ik een wedstrijd en me vorige lesgeefster zij dat ik het best makkelijk ging krijgen met me knolliej Bloos
ik weet zeker dt het bij jou ook soms niet lukt..elk paard heeft zijn nukken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:49

Aqua8horse schreef:
Niet doen!!! Je paard geeft duidelijk aan dat hij of zij het moeilijk heeft. Met de slof help je zo'n dier niet. In tegen deel je maakt het alleen maar erger! Met een slof bestrijdt je een enkel en alleen een symptoom. Je moet om je probleem te kunnen oplossen eerst weten waar de oorzaak is. Een deskundige instructrice of instructeur kan je daarbij helpen.

ik ben het - voor het eerst van mijn leven denk ik - eens met A8H!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:59

Als je nog niet eens een volte in galop durfd te rijden, waarom dan galopwissels?
Je rijdt dus M1, dus grote onzin om persé wissels om de 3 passen te willen rijden!
En om wissels te rijden om de achterhand sterker te maken? Er zijn meer dan genoeg andere oefeningen!
Ik vind het hele verhaal vaag klinken..
En ik vind je ook vreselijk eigenwijs, want ik heb nog niet 1 keer gelezen dat je het met een goed bedoeld advies eens bent!
Zorg eerst maar eens dat je een goede combinatie word met je pony,
en dat je het vertrouwen van je pony hebt gewonnen,
en ga maar eens helemaal terug naar de basis!
als je eenmaal maatjes bent geworden en de basis is weer goed zal je zien hoe goed het met rijden gaat, en als er dan nog steeds verzet is, mankeerd je pony lichamelijk iets.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:08

Eerst uitsluiten of het iets medisch is of niet, laat ook je zadel nakijken! Ook al heb je dat zadel een jaar, kan de ponyrug erg veranderen door training etc. Misschien ligt hij niet goed meer.
En Zowiezo terug naar de basis. Vwnw rijden en smakelijk rijden in alle gangen. En dan kan je weer een stapje verder kijken.
En Niet te vergeten kijk naar jezelf. Hoe rijd je, wat doe je hoe werk je in, geef je geen tegenstrijdige hulpen etc. etc.
Je pony vertoont dit gedrag niet voor niets!!!!
Succes verder.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:41

joepje schreef:
Als je nog niet eens een volte in galop durfd te rijden, waarom dan galopwissels?
Je rijdt dus M1, dus grote onzin om persé wissels om de 3 passen te willen rijden!
En om wissels te rijden om de achterhand sterker te maken? Er zijn meer dan genoeg andere oefeningen!
Ik vind het hele verhaal vaag klinken..
En ik vind je ook vreselijk eigenwijs, want ik heb nog niet 1 keer gelezen dat je het met een goed bedoeld advies eens bent!
Zorg eerst maar eens dat je een goede combinatie word met je pony,
en dat je het vertrouwen van je pony hebt gewonnen,
en ga maar eens helemaal terug naar de basis!
als je eenmaal maatjes bent geworden en de basis is weer goed zal je zien hoe goed het met rijden gaat, en als er dan nog steeds verzet is, mankeerd je pony lichamelijk iets.

Ik ben het hier helemaal mee eens.
en ik vind je ook een beetje eigenwijs volgens mij heb je al besloten om een slof te gaan gebruiken.
nou en dat is wel het stomste wat je kan doen ik heb niet het idee dat het probleem er mee over zal gaan.

terug naar de basis lijkt mij ook het beste al het mediche uitsluiten.
En in de M1 heb je geen wissels nodig dus lekker even laten ook al kon hij het 3 weken terug nog prima.

verder veel succes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:50

Als ik even heel blunt mag zijn............. Why The Hell galopswissels willen rijden als je niet eens de BASIS onder de knie hebt????

Eerst de drie basisgangen goed, eerst de basis oefeningen goed (volte, gebroken lijntje, keertje weg, keertje terug)

Als hij makkelijk wisselt dan wisselt hij straks als jullie de BASIS beheersen alleen maar makkelijker.

Slof erbij pakken is helemaal een stomme actie, Laat die nou maar lekker in de kast liggen en ga gewoon eerst die basis bevestigen, zodat hij op zn eigen benen de gevraagde drie basisgangen beheerst.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 14:13

K ben t helemaal eens met Gijsenkim OK dan!

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 14:15

Dacht ik ook.
Zorg er eerst voor dat je pony rustig onder je galoppeert, en denk dan pas aan verder gaan.