Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cocky schreef:mag ik weten waar jij wissels om de 3-pas voor nodig hebt?/??
je pony vlucht weg voor de pijn in haar rug!
je mag nooit zeggen dat ze vervelend is.Ik denk dat jij een beetje te hoog van de toren blaast!
?
.Je kan vanaf je pc nooit zien of het paard rugproblemen heeft.Tenminste,ik niet
.
Aqua8horse schreef:Niet doen!!! Je paard geeft duidelijk aan dat hij of zij het moeilijk heeft. Met de slof help je zo'n dier niet. In tegen deel je maakt het alleen maar erger! Met een slof bestrijdt je een enkel en alleen een symptoom. Je moet om je probleem te kunnen oplossen eerst weten waar de oorzaak is. Een deskundige instructrice of instructeur kan je daarbij helpen.
Nee, ik vind de slof een slechte uitvinding. Het is afschuwelijk voor een paard om op die manier aangepakt te worden. In principe zijn hulpteugels niet nodig, want daar waar de ruiterkunst ophoudt , beginnen de hulpteugels!(middelen)
Ik zou eens dorr een deskundige naar je zadel laten kijken, want daar heeft het volgens mij eerder mee te maken dan met het ras.
ik heb dat zadel al een jaar hoor
cocky schreef:mag ik weten waar jij wissels om de 3-pas voor nodig hebt?/??
je pony vlucht weg voor de pijn in haar rug!
je mag nooit zeggen dat ze vervelend is.Ik denk dat jij een beetje te hoog van de toren blaast!
cocky schreef:nu weet ik nog niet waarom jij die wissels moet trainen of waarom je ze nodig hebt.
Probeer eerst eens rust te vinden door je pony laag en diep over de rug te rijden en dan steeds van hand veranderen.
Dan,na een half uurtje pak je haar eens in de oprichting en als ze dan nog vluchtgedrag vertoond dan is het toch een rugprobleem.
Een zadel wat je al jaren hebt kan ook problemen geven.
Het kan zelfs nog een probleem zijn bij de keel.
of haar speekselklieren zijn opezet bij de kaken.Moet je maar eens voelen.
Good Luck!!
dat zou meteen opvallen. cocky schreef:Je kan beter de achterhand trainen met overgangen en "schijn"-overgangen:dus terug vanuit draf naar bijna stap en terug vanuit galop naar bijna draf en dan goed je pony blijven ondersteunen met je zit en kuit.
ook overgangen op de lange zijdes zijn heel goed.Je moet dan voor jezelf een punt uitzoeken van Daar ga ik terug en dan begin je al met je voorbereiding.goed diep zitten onderbeen lang en bovenlichaam lang.
Het lukt je best,maar met wissels om de 3-pas moet je je nog nie bezig houden zeker als je pony te di is dan kost de buiging heel veel moeite.Goog Luck
volgens mij ben je ergens anders het hoeft niet dat ze aan de buiging moet hoor
cocky schreef:de bedoeling is niet om bot over te komen maar he is altijd zo makkelijk om direct de pony de schuld te geven en ik denk niet dat de jongedame het heeft over tanden wisselen maar over changementen,dus galopwissels.
....Ik lees ook dat haar paard in verzet komt en dat zou eventueel door de tanden kunnen komen(of door de rug,zadel,keel ed.)....wat ik bedoel met die tanden,is dat je volgens mij eerst maar beter alles uit kunt sluiten voordat je er iets aanhangt
patos schreef:Als je galopswissels om de 3e pas kan rijden, waarom ga je dan in hemelsnaam een slof gebruiken om normaal te kunnen galopperen? Ik zou zeggen skip de galopswissels en ga maar normaal terug naar de basis.
Nu heb ik zoiezo een beetje een lachstuip bij je verhaal, want was jij niet de persoon die vond dat ze M1 dressuur reed terwijl ze nog nooit een officiele wedstrijd had gereden? En dan weet je natuurlijk precies hoe een slof gebruikt moet worden, nou meid, ik zou het in jouw plaat iig niet aandurven.
ze is te sterk.
Aqua8horse schreef:Niet doen!!! Je paard geeft duidelijk aan dat hij of zij het moeilijk heeft. Met de slof help je zo'n dier niet. In tegen deel je maakt het alleen maar erger! Met een slof bestrijdt je een enkel en alleen een symptoom. Je moet om je probleem te kunnen oplossen eerst weten waar de oorzaak is. Een deskundige instructrice of instructeur kan je daarbij helpen.
joepje schreef:Als je nog niet eens een volte in galop durfd te rijden, waarom dan galopwissels?
Je rijdt dus M1, dus grote onzin om persé wissels om de 3 passen te willen rijden!
En om wissels te rijden om de achterhand sterker te maken? Er zijn meer dan genoeg andere oefeningen!
Ik vind het hele verhaal vaag klinken..
En ik vind je ook vreselijk eigenwijs, want ik heb nog niet 1 keer gelezen dat je het met een goed bedoeld advies eens bent!
Zorg eerst maar eens dat je een goede combinatie word met je pony,
en dat je het vertrouwen van je pony hebt gewonnen,
en ga maar eens helemaal terug naar de basis!
als je eenmaal maatjes bent geworden en de basis is weer goed zal je zien hoe goed het met rijden gaat, en als er dan nog steeds verzet is, mankeerd je pony lichamelijk iets.