Achterhand er niet onder.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:06

Smurfie schreef:
Les ga ik zoiezo nemen maar het probleem is dat ik ga verhuizen Lachen En naar een andere stal ga Lachen Dus het moet nog eventjes wachten Boos! Verder gaat het rijden nu perfect. Alleen hij is niet goed voorwaardshij zet zn benen er niet goed onder Lachen Rij nu ook best wel veel stellingen met hem en kleine voltes en dat soort dingen Lachen alleen moet hem denk meer voorwaards rijden.

niet zozeer meer voorwaarts rijden, maar werken aan meer reactie op je been.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:06

Lielle schreef:
waarom wijs je dan tips over longeren af? ik zou eerst eens beginnen met de basis basis - zowel met rijden als met longeren -, als je dat goed doet wordt je pony sterker en kaqn hij vanzelf achter meer gaan dragen. Maar dat duurt maanden en - nogmaals - goede les (met longeren en rijden) lijkt me toch wel nuttig.

Ik wijs helemaal niets af Lachen misschien komt het zo over maar ga der toch echt wel wat mee doen

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:14

hij kan achter niet bij komen als je hem met zijn hoofd laat lopen waar hij wil.
hij kan dan,door jou gewicht,alleen maar zijn rug wegduwen en idd de achterhand niet gebruiken.
ik zou je het volgende willen adviseren:zorg dat shakir doorstapt,pak dan je teugels op maat en blijf opletten of hij niet trager gaat lopen.
ga voltes rijden,grote en kleine.
lichte druk op je teugels,en echt met je benen naar je hand toe drijven,hij zal waarschijnlijk willen stoppen of omhoog komen met zijn hoofd.
stoppen=hand iets naar voren en been!
omhoog met het hoofd=zachtjes vol blijven houden met de druk op je teugels,totdat hij zich iets laat zakken,dan ben hij heel erg lief met je hand en ga je een klein beetje mee naar voren met je hand(let op:hij mag niet trekken,ook niet zachtjes)
in draf hou je je teugels wat langer,en ga je wel hetzelfde te werk,voorwaarts,overgangen en voltes.
als hij in stap al ontspannen aan de teugel wil,kun je hetzelfde proberen in draf.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:21

Smurfie schreef:
Verder gaat het rijden nu perfect. Alleen hij is niet goed voorwaardshij zet zn benen er niet goed onder

Sorry maar dit zijn wel 2 tegenstrijdige dingen.Goed aan je basis werken en zorgen dat hij goed naar je been luisterd en door loopt.En longeren kan je ook heel veel mee doen probeer dat toch te leren mss iemand bij je op stal dat die je kan helpen.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:31

monsera schreef:
Sorry maar dit zijn wel 2 tegenstrijdige dingen.Goed aan je basis werken en zorgen dat hij goed naar je been luisterd en door loopt.En longeren kan je ook heel veel mee doen probeer dat toch te leren mss iemand bij je op stal dat die je kan helpen.

Me beenhulpen reageerd ie wel op bijvoorbeeld met stelling vragen en afwenden enzo. Maarrrrr als die voorwaards moet lopen dat is een verhaal apart hehe

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:35

Smurfie schreef:
Me beenhulpen reageerd ie wel op bijvoorbeeld met stelling vragen en afwenden enzo. Maarrrrr als die voorwaards moet lopen dat is een verhaal apart hehe

nee hoor, zelfde verhaal, zelfde basis. Actie = reactie.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:44

Lielle schreef:
nee hoor, zelfde verhaal, zelfde basis. Actie = reactie.

Jup en vaak genoeg gebeurt dat niet Lachen En mensen hebben al vaker gezegt dat ik dan ook strenger moet handelen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:47

niet zozeer strenger maar consequenter.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:10

Ik denk dat je beter, voor je zelf vanalles gaat uitproberen, professionele les kunt nemen, al helemaal met zo'n jong paard, voor je het weet heb je m per ongeluk iets verkeerds aangeleerd!