Scheeflopen in de galop!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:15

Tja ben het eens Chipp, als je paard nog geen schoudervoor en schouderbinnenwaarts kan, kan je hem dat aanleren. Ik weet niet hoe oud het paard is en of Charlotte89 regelmatig les met hem krijgt en of ze al wijken. Ik denk toch echt dat dat de oplossing is. Gewoon beginnen met sta, daarna draf en uiteindelijk proberen in galop. Het doel van schouderbinnenwaarts is dat de achterbenen beter onder de romp treden en meer gewicht van de voorhand overnemen. De oefening versoepelt ook en verleent grotere controle over de schouders, waardoor de rechtgerichtheid vergemakkelijkt wordt. Volgens mij precies wat je nodig hebt om je paard in de galop ook recht te kunnen stellen. Succes met oefenen.

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:16

allemaal bedankt voor jullie reacties ,, laten we vast 1 ding uit de wereld helpen " gelukkig " heeft mijn pony geen scheve bekken! Ik heb al een tijdje goede les en ze doet het nu niet meer zo , ik was meer benieuwd wat jullie ervan zeggen er komen best grappige reacties uit... het punt is dat ik mijn buitenteugel niet goed aanpak waardoor zijn scheef komt te lopen, ik vind het nog erg moeilijk om mijn teugels apart van elkaar te gebruiken ( met afwenden enz natuurlijk wel) maar met kracht erop zetten niet... waardoor zij dus scheef komt te lopen Schijnheilig Het gaat nu al stukken beter en in de draf loopt ze nu h-e-l-e-m-a-a-l recht! *LOL*

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:18

Ohja en mijn pony kent de knopjes schoudervoor wijken enz wel:) dus ik ga het ff proberen ! ik denkt wel dat het effect heeft idd