waarom gefixeerd op "aan de teugel"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:39

of misschien gelooft niet altijd iedereen dat jij het aan het juiste eind hebt, rk. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:42

dat zeggen van goede les nemen znz is algemeen, niet alleen op mij bedoeld.
Genoeg mensen die dat zeggen, op bokt en irl.

maar dat is allemaal niet waar/nodig, les kost geld, wat ze niet hebben, slof enz werkt goed, dat voelen ze (denken ze) enz enz

ik vind dat dus echt moedwillig je paard naar de kl*te helpen

Dus nog steeds paard de dupe, ruiter niet, die voelt er niks van

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:49

dat jij iets niet goedkeurt wilt niet zeggen dat iemand moedwillig zijn paard sloopt.

maar als jij denkt dat alle mensen die zo rijden er echt op uit zijn hun paard te slopen zullen we het hierover niet eens worden.

ik geloof niet dat al dit soort mensen hierop uit zijn (sterker nog ik denk dat bijne iedereen die hobbymatig een paard heeft, het beste met het dier voor heeft). daarom vind ik dat dit soort mensen uiteindelijk altijd zichzelf ermee hebben. ook al ben ik het niet eens met ieders beslissingen, geloof ik dan nog niet dat zij het slechtste voor hun paard willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:54

nee, we komen er idd nooit uit.
Wat heeft het niet goedkeuren van mij er mee te maken?
Geloof dat er wel meer mensen zijn die kromme tenen krijgen van de in de krul trekkers Verward

Ik ben idd van mening dat als mensen het vertikken goede les te nemen om 1 of ander slap excuus en dan gaan trekken, scherpe bitten gaan gebruiken enz ,dat je idd je paard naar de knoppen aan het helpen bent.
En als je dan eens gewaarschuwd bent dat dit niet de manier is en daar doe je niks mee, ja dan is het moedwillig.

En nogmaals, de ruiter gaat er niet kreupel van lopen
de ruiter heeft geen dicht gesnoerde bek
de ruiter hoeft niet met de kop op de borst getrokken te worden met ingscheurde mondhoeken
dus hoezo de ruiter heeft er last van?

waarom dan als recreatie ruiter (die jij aanhaalt) dan het dressuur plaatje willen?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:56

Kramp in de handjes!

Maar inderdaad RK, je hebt volkomen gelijk, je bent geen beginner meer als je 'aan de teugel' kan rijden...

En ik ben een mede krommetener!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:57

runningkawa"]
dus hoezo de ruiter heeft er last van?
[/quote]dat probeer ik je al 4 postings uit te leggen, maar als je mijn stelling niet kan begrijpen, zal je dit ook niet zien. Haha!

[quote="runningkawa schreef:
waarom dan als recreatie ruiter (die jij aanhaalt) dan het dressuur plaatje willen?
ik begrijp deze vraag niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:57

ow ja, daar hebben ze last van
kramp in de handen, armen en schouder

bedankt voor de tip, daar had ik ff niet aan gedacht Haha!

mekkera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:00

rk, effe een vraagje tussendoor. hoe kijk jij er tegenaan als iemand geen les heeft, maar ook geen problemen. en als die zich wel voor mochten doen gelijk hulp gaat halen...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:00

en jij wilt mijn stelling niet zien sp
als je na aanwijzigingen toch door blijft trekken, doe je het imo moedwillig

En het dressuurplaatje is bij vele het aan de tuegel gaan
Waarom willen veel recreatie ruiter dat dan?

Maar willen geen les want rijden recreatie Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:01

mekkera schreef:
rk, effe een vraagje tussendoor. hoe kijk jij er tegenaan als iemand geen les heeft, maar ook geen problemen. en als die zich wel voor mochten doen gelijk hulp gaat halen...?

prima, niks mis mee

het gaat mij dus echt om de trekkers met stugge hand en alle mogelijke ijzerwaren en hulpteugels eraan knopen omdat ze perse aan de teugel willen rijden, terwijl ze niet kijken waarom het toch niet gaat.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:03

rk, jouw stelling is dat als iemand niet aan jouw plaatje voldoet, het slechtste voor zijn paard wilt. dat vind ik behoorlijk arrogant. ik ben het ook niet altijd eens met hoe iemand met zijn paard omgaat, maar wie ben ik om te oordelen dat diegene dan gelijk zijn paard wilt slopen?

mensen willen graag hun paard aan de teugel om te verbeteren (of dat lukt staat daar natuurlijk los van).

mekkera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:03

het probleem (wat ik dus eigenlijk geen probleem vind) is dat ik gewoon nog niemand gevonden heb waar ik lekker les, en toch ben ik gewoon lekker bezig. mochjt ik het idee hebben iets als een scherp bit oid nodig te hebben, is er iets heel geod mis Tong uitsteken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:07

Wat ben jij lekker kort door de bocht sp
Mijn plaatje?
welk plaatje?
Dat ik niet tegen trekkers kan, omdat ik opkom voor arme paardjes
ja erg arrogant Verward

en als je vele vraagt waarom aan de tuegel, hoor je het verbeteren er zelden bij, omdat ze helemaal geen idee hebben van wat echt aan de teugel lopen voor doel heeft

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:08

SuperPepeijn schreef:
rk, jouw stelling is dat als iemand niet aan jouw plaatje voldoet, het slechtste voor zijn paard wilt. dat vind ik behoorlijk arrogant. ik ben het ook niet altijd eens met hoe iemand met zijn paard omgaat, maar wie ben ik om te oordelen dat diegene dan gelijk zijn paard wilt slopen?

mensen willen graag hun paard aan de teugel om te verbeteren (of dat lukt staat daar natuurlijk los van).

Ik denk dat RK eerder bedoelt, dat als iemand niet aan het plaatje (ik zeg 'het', want meerdere mensen hebben zo'n plaatje) voldoet (dus ontspannen, actief, aan het been,... waardoor dan die veelbesproken hoofd-halshouding vandaan komt), juist het beste voor zichzelf wilt, bewondering etc. en daarbij het paard eerder als instrument gebruikt. Ik zeg niet dat die mensen niet graag paardrijden he, maar dat ze gewoon willen laten zien dat ze 'kunnen rijden'. En vaak worden daarvoor allerlei hulpmiddelen als scherpe bitten, slofteugels, erin geduwd zodat ze aan dat o zo mooie dressuurplaatje voldoen.

En ja, wij willen graag ons paard aan de teugel om te verbeteren, maar (zo zit ik toch in elkaar), we doen dat wel op een goede manier en namelijk door ons niet te fixeren op het aan de teugel rijden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:11

willen we "in de krul trekken" en aan de teugel gaan wel even apart van elkaar houden ja.... heb notabene de definitie nog in het topic gezet. Aan de teugel gaan/lopen IS GEEN HOOFDHOUDING en dat moeten de mensen dus nog leren, daar gaat hem om. Dit hele gebeuren is in de jaren 80 ontstaan. Daarvoor was het helemaal geen punt en reed men paard of dressuur (of springen , ja wat dan ook). Maar toen ineens moest het met een hoofd in een bepaalde houding gefixeerd? Wie heeft dat verzonnen? duidelijk is dat het uit duitsland komt. Paardrijden heeft niks te maken met een hoofd fixeren op een plek en wie dat wel denkt is, ja, denk ik wel bezig zijn paard te vernielen, want is in gevecht, verrekkingen achter de oren, te veel gewicht op de voorhand, etc. Ga eens kijken op de website van Theresa en huiver. En kom dan eens hier terug om te beweren dat het goed is
http://www.kahlin.net/noir/dressyr/rollkur/rollkur.php
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 21-11-04 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:12

Dank je biepje
dat bedoel ik idd

stukje stoerdoenderij, ik kan dit al oid
Zie eens hoe goed ik ben
maar wel tenkoste van het paard

idd als instrument
maar dat is een dier nu eenmaal niet
misschien dat je dan maar tuucjes op je fiets moet gaan doen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:13

Misschien had de topic titel 'waarom gefixeerd op "in de krul"' moeten zijn Haha!.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:14

Ja ok ok, die mensen trekken hun paard aan de krul Lusitana, maar zij denken dat ze dan 'aan de teugel' zitten te rijden... Onze 'aan de teugel rijden' is iets helemaal anders en is eerder een samenloop van achterhand erbij, actief, aan het been, over de rug,... waardoor die hoofd-halshouding erbij komt.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:15

Theresa? site?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:15

Apple schreef:
Misschien had de topic titel 'waarom gefixeerd op "in de krul"' moeten zijn Haha!.

idem! Maar die mensen denken nu eenmaal dat ze hun paard 'aan de teugel' rijden...

mekkera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:16

Lusitana schreef:
willen we "in de krul trekken" en aan de teugel gaan wel even apart van elkaar houden ja.... heb notabene de definitie nog in het topic gezet. Aan de teugel gaan/lopen IS GEEN HOOFDHOUDING en dat moeten de mensen dus nog leren, daar gaat hem om. Dit hele gebeuren is in de jaren 80 ontstaan. Daarvoor was het helemaal geen punt en reed men paard of dressuur (of springen , ja wat dan ook). Maar toen ineens moest het met een hoofd in een bepaalde houding gefixeerd? Wie heeft dat verzonnen? duidelijk is dat het uit duitsland komt. Paardrijden heeft niks te maken met een hoofd fixeren op een plek en wie dat wel denkt is, ja, denk ik wel bezig zijn paard te vernielen, want is in gevecht, verrekkingen achter de oren, te veel gewicht op de voorhand, etc. Ga eens kijken op de website van Theresa en huiver. En kom dan eens hier terug om te beweren dat het goed is
http://www.kahlin.net/noir/dressyr/rollkur/rollkur.php

dit was de foto:

Afbeelding

en, mijn baggerengels vertrouwend, moet theresa hier niets van hebben

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:19

De site van Theresa is hier al vaker genoemd. ZIj heeft het vooral over de schadelijke effecten van het 'rollkur' systeem en het 'achter de loodlijn' rijden. Dat is niet het 'in de krul' waar het in dit topic over gaat.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:19

AUCH! dat is krul! mond helemaal open, achterhand er niet bij, en een en al spanning... En het erge is, dit bestaat ook echt...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:20

Nee, het 'in de krul' van dit topic is inderdaad iets anders, maar dat paard heeft toch ook wel een eum, ja krul zal ik het maar noemen... Tjee...

mekkera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:22

Apple schreef:
De site van Theresa is hier al vaker genoemd. ZIj heeft het vooral over de schadelijke effecten van het 'rollkur' systeem en het 'achter de loodlijn' rijden. Dat is niet het 'in de krul' waar het in dit topic over gaat.

ik kan dus wel engels Tong uitsteken en nu ben ik weg, want ik voeg nog weinig toe geloof ik Tong uitsteken