Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa"]ik begrijp deze vraag niet.
dus hoezo de ruiter heeft er last van?
[/quote]dat probeer ik je al 4 postings uit te leggen, maar als je mijn stelling niet kan begrijpen, zal je dit ook niet zien.
[quote="runningkawa schreef:waarom dan als recreatie ruiter (die jij aanhaalt) dan het dressuur plaatje willen?
mekkera schreef:rk, effe een vraagje tussendoor. hoe kijk jij er tegenaan als iemand geen les heeft, maar ook geen problemen. en als die zich wel voor mochten doen gelijk hulp gaat halen...?
SuperPepeijn schreef:rk, jouw stelling is dat als iemand niet aan jouw plaatje voldoet, het slechtste voor zijn paard wilt. dat vind ik behoorlijk arrogant. ik ben het ook niet altijd eens met hoe iemand met zijn paard omgaat, maar wie ben ik om te oordelen dat diegene dan gelijk zijn paard wilt slopen?
mensen willen graag hun paard aan de teugel om te verbeteren (of dat lukt staat daar natuurlijk los van).
Lusitana schreef:willen we "in de krul trekken" en aan de teugel gaan wel even apart van elkaar houden ja.... heb notabene de definitie nog in het topic gezet. Aan de teugel gaan/lopen IS GEEN HOOFDHOUDING en dat moeten de mensen dus nog leren, daar gaat hem om. Dit hele gebeuren is in de jaren 80 ontstaan. Daarvoor was het helemaal geen punt en reed men paard of dressuur (of springen , ja wat dan ook). Maar toen ineens moest het met een hoofd in een bepaalde houding gefixeerd? Wie heeft dat verzonnen? duidelijk is dat het uit duitsland komt. Paardrijden heeft niks te maken met een hoofd fixeren op een plek en wie dat wel denkt is, ja, denk ik wel bezig zijn paard te vernielen, want is in gevecht, verrekkingen achter de oren, te veel gewicht op de voorhand, etc. Ga eens kijken op de website van Theresa en huiver. En kom dan eens hier terug om te beweren dat het goed is
http://www.kahlin.net/noir/dressyr/rollkur/rollkur.php

Apple schreef:De site van Theresa is hier al vaker genoemd. ZIj heeft het vooral over de schadelijke effecten van het 'rollkur' systeem en het 'achter de loodlijn' rijden. Dat is niet het 'in de krul' waar het in dit topic over gaat.
en nu ben ik weg, want ik voeg nog weinig toe geloof ik