Waarom handen rechtop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:23

ik had het over een HELE ophouding. okee, dat hele stond er niet bij, ik dacht dat het logish was, maar er stond zeker geen halve...

En wat er gezegd wordt over uitleg in de les is natuurlijk wel zo, het is lastig alles op te nemen, maar ik vertel wel altijd hoe hulpen werken en waarom je dingen op een bepaalde manier moet doen en dat doe ik in elke les. Maar enfin, je kunt natuurlijk ook buiten de les om met je instructrice praten als je ergens twijfels over hebt... Maar goed dat je het topic begonnen bent, dat heb ik denk ik al een keer gezegd. Er zijn er wel meer die denken"hoe zit dat eigenlijk"?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 12:24

lupa schreef:
maar naar mijn mening geef je een halve ophouding toch met je vingers hoor, en niet met je pols!
en als iemand zijn handen vastzet dan is die persoon volgens mij helemaal gespannen in het lijf!

o ja en ik voel ook de monden van mijn paarden hoor

ben ik het ook helemaal mee eens!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:27

Eh, van die ophouding staat er al boven. Natuurlijk klopt de rest.
en er is een schemergebied tussen helemaal rechtop en helemaal plat. Maar plat is fout, daar hebben we het even over, want dan hun je niet de fijne bewegingen maken en steek je je ellebogen af etc etc etc. Het is toch beter rechtop staande handen TE LEREN gebruiken dan met pianohanden te rijden...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 12:34

Ja, rechtop staande handen voelen wel beter, maar we wilden gewoon even weten waarom men eigenlijk daar zo op hamert? En nu weet ik het antwoord: als ik het allemaal goed begrijpt, kan je dan gewoon geen goede ophoudingen maken en geen fijne bewegingen, terwijl je zit er ook niet op verbetert. Heb ik het zo juist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:44

Pianohanden kunnen niet meegaan met de mond zonder dat je vanaf je schouder met je hele arm mee moet. Met rechtopstaande handen heb je vering in je handen.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:18

Niets meer aan toe te voegen!
Alles is al genoemd!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:43

Als je je handen als pianohandjes houdt steek je je armen ook van je lichaam af en dat zorgt ook weer voor een slechte houding.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:16

Laat je armen eens ontspannen naast je lichaam hangen, en kijk dan eens hoe je handen staan. Breng dan zonder wat te veranderen in die houding je armen naar boven.

En dan staan je handen dus rechtop. Als je je handen anders neerzet span je ergens spieren aan. Spierspanning in je handen/armen zorgt er voor dat je je handen gaat vastzetten. Als je ze gewoon rechtop hebt, dan ben heb je je handen zo ontspannen mogelijk en dan kun je je paard zo goed mogelijk volgen in de beweging.

je hebt nog een wat aan een cursus zitten Haha!

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:28

handjes rechtop is ook nog beter voor je polsen ik heb lang gereden met mijn polsen naar buiten gedraaid(wat overgins veel mensen ongemerkt doen) en heb zo aan beide polsen een scheurtje in mijn gewrichtskappen en nu loop ik onder andere daarvoor bij een fysiotherapeut dus wees slim en rij netjes met je handjes rechtop!!!!!!!