Mijn Paard Wil Niet aan de Teugel!!!!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:25

Citaat:
Wie weet wat de Klasse B dresuuur inhoudt!!!!!! Want ik wil namelijk in de klasse B dressuur straten maar weet er nog namelijk helemaal niks van!!!!

Dat schreef je in een andere topic.
En ook iets van 'Wat houdt dressuur in?"

Sorry, maar als je dit nog nie weet ben je nog LANG niet klaar voor 'Aan de teugel'
En weet je volgens mij ook nog niet wat het is!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:34

raarraar waar woon je in de buurt? mischien weet iemand hier een goede instructeur voor je die je ook het een en ander zowel in theorie als praktijk uitlegt :-}

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:59

Nou, zal ik dan maar even zeggen wat aan de teugel gaan inhoudt?
een paard gaat aan de teugel als:
het op de rechte lijn recht gaat en in een wending buigt en kalm, gehoorzaam en harmonisch, ongedwongen met een beheerste drang naar voren onder de ruiter gaat..
de achterhand is meer of minder ondergebracht...
de hals is meer of minder opwaarts gebogen..
de nek is het hoogste punt van de hals, de oren staan even hoog en de neus is meer of minder voor de loodlijn, nooit erachter...
de teugels zijn gelijkmatig gespannen, waarbij het paard het bit aan beide kanten evenveel aanneemt zonder te knarsen of de mond overmatig te openen...
het paard gehoorzaamd onmiddelijk de kuit- en teugelhulpen...
de bewegingen worden licht en verheven.

Dit lijkt dus in de verste verte niet op wat zoveel denken:neus naar de borst trekken!

IJzersterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:24

Lusitana schreef:
Dit lijkt dus in de verste verte niet op wat zoveel denken:neus naar de borst trekken!

Idd Lusitana. Helaas zijn er nog veel mensen die er zo over denken... Scheve mond
Een kleine toevoeging... Knipoog

Wanneer een paard zich aan de teugelwerking onttrekt, door zijn hoofd te diep en naar achter te brengen (opkrullen), is een paard áchter de teugel.
Als een paard zich onttrekt, door hals, nek en kaak stijf te “maken”, en zijn hals en hoofd vooruit steekt, is een paard tegen de hand.

edit: Als je; zoals je zegt; goede instructie hebt; waarom kan hij/zij je geen antwoord op je vraag geven???

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:37

THANX

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:05

Ik zet dit topic op slot.