Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Suzanne ik snap precies wat je bedoeld, ik heb precies hetzelfde en de kleinste ophouding en de handen sluiten geven bij mij de pijn al (dan praat ik dus echt niet over een enorme krachtinspanning).
Nu het kouder wordt is het meteen merkbaar en ik denk dat je een goede oplossing hebt gevonden.
Zelf doe ik dit ook als het te erg is of ik rijd niet ( ik heb een fijne bijrijdster).
. bedankt voor de verwoording! Elisa2"]
eigenlijk is er niks goed aan een slofteugel..je bent al fout bezig als je hem nodig hebt..maar ik denk dat er echt weinig "kundig" onderricht is..en het plaatje dat een paard z'n hoofd naar beneden "moet" hebben wat natuurlijk ook onzin is..aanleuning..aan de teugel..allemaal van die begrippen die soms erg verkeerd uitgelegd worden..
[/quote]
dus al die mensen die in z2 zitten die het af en toe wel gebruiken. (denkt aan der lesgeefster) zijn slecht bezig?
dit vind ik enorm zwart wit. sorry
[quote="Yvonniej schreef:halsverlenger(elastiek) is misschien ook iets om over na te denken...
Groetjes..
Lusitana schreef:Niemand heeft me kunnen uitleggen wat er goed is aan een slofteugel. Wat heeft het er mee te maken WIE hem gebruikt? Ik zou wel willen weten WAAROM men denkt hem te moeten gebruiken...
Veel popsterren gebruiken drugs... ze zijn beroemd..is daarom drugs goed?
pharagirlke schreef:niet alle drugs. Maar denk eens aan al die medicijnen![]()
zo is het ook bij slofteugels. in sommige gevallen (zoals in dit geval) vind ik de slof goed
ts weet hoe ie dermee om moet gaan en ze doet m aan voor zichzelf (niet voor t paard)
dus vind ik t stom om te zeggen dat iedereen die eenslof gebruikt of wil gebruiken niet goed bezig is(want daar komt t wel op neer bij Elisa2)
flamingo schreef:Ik vind het raar dat als je zelf niet in staat bent iets met je eigen rijkunst voor elkaar te krijgen, je dit op gaat lossen door middel van hulpteugels. Nou is het in deze situatie misschien niet extreem verkeerd, maar dat je de vraag hier stelt geeft toch ook aan dat je zelf ook twijfelt aan de correctheid van een slofteugel?
Ik blijf vinden dat het niet uitmaakt of je het niet rijtechnisch op kan lossen omdat je niet zo goed kunt rijden of omdat het niet lukt i.v.m. lichamelijke problemen. Het is geen oplossing maar verplaatsing van het probleem.
)Citaat:Als dat zo zou zijn, zou de slof in principe slap hangen. Maar dat heb ik nog nooit gezien. Iedereen die ik met slof zie rijden (okee da´s niet iedereen die een slof gebruikt), gebruikt hem wel degelijk om een hoofdhouding af te dwingen