In hoeverre lang laag bij het springen????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:09

zet gewoon een laag lijntje neer, of desnoods leg je 2 balken neer. daartussen probeer je het paard in zijn ritme te rijden, bijvoorbeeld je heb er 6 galop passen tussen dan probeer je er 7 te rijden, of 5. veruimen/verzamelen in een ritme zeg maar. verder zoals je zelf al zegt je zet een lijntje neer, Dan pak je de eerste sprong en rij je daarna gelijk een volte daarna als die zelf tot rust is pak je het algehele lijntje

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 10:11

met losrijden kan ik aan lange teugel rustig draven, maar zodra we iets gaan doen is het rennen.
Ben er nu ook mee bezig met instructrice, maar we zijn natuurlijk echt nog in het begin en ze begint al snel met rennen.
Maar ik denk dat ik om te beginnen gewoon is een sprong neer zet en ga draven met lange teugel eromheen. Want dat is ook nog niet makkelijk Knipoog
ik krijg heel wat huiswerk mee voor dat 1 keer springen in de 2 weken Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:12

rustig draven is nog niet een sukkeldrafje *LOL* Ik bedoel echt zo'n drafje dat ze bijna omvallen Haha!

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 10:14

hmmm, ik geloof dat we dan nog een paar maanden verder zijn Haha!
het is zeg maar haar slechtste kant en de rem is ook niet bepaad het best ontwikkelde deel Knipoog
Dus vanmiddag doen we een cursus sukkeldrafje Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:17

en als dat lukt, gaat het springen ook beter *LOL* Let er wel op dat je niet voor blijft vast houden Haha! Ze moet op eigen benen lopen sloffen Knipoog

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 10:28

Navidad schreef:
zet gewoon een laag lijntje neer, of desnoods leg je 2 balken neer. daartussen probeer je het paard in zijn ritme te rijden, bijvoorbeeld je heb er 6 galop passen tussen dan probeer je er 7 te rijden, of 5. veruimen/verzamelen in een ritme zeg maar. verder zoals je zelf al zegt je zet een lijntje neer, Dan pak je de eerste sprong en rij je daarna gelijk een volte daarna als die zelf tot rust is pak je het algehele lijntje

Zo ver zijn we nog helemaal niet Knipoog
we moeten eerst een huppeltje vanuit de draf maken lijkt me Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:46

Inderdaad, eerst voor elkaar vanuit draf en dan pas vanuit galop.
Wat Lielle beschrijft is helemaal goed, zo leer ik het ook. En we hebben niet eens dezelfde instructeur Haha!
Eerst de rust kunnen bewaren op een enkel balkje en als dat vlekkeloos gaat proberen diezelfde rust erin te houden op een kruisje. Je kunt eventueel ook nog een rijtje drafbalkjes voor het kruisje leggen, vrij kort op elkaar, dan is het iets makkelijker om het tempo rustig te houden.

Wat je ook kunt doen (maar dat is al wel weer een stapje verder) is een dubbelsprongetje maken met 3 galopsprongen ofzo ertussen. Dan rij je weer op dat sukkeldrafje op de eerste af en gaat in galop verder naar de 2e (meestal zitten ze toch al uit zichzelf in galop na de sprong), als de afstand goed is neergezet kom je dan altijd passend uit, is goed voor het vertrouwen.

Als er doorgeraced wordt na de sprong, dan zet je 'm halt en eventueel zelfs achterwaarts. Dat is meestal maar een paar keer nodig, dan valt het kwartje "wachten" wel.