Mistic schreef:Eén op één lesgeven kost veel tijd en zal daardoor duurder zijn.
** Onzin.
In een half uur priveles krijg je 30 minuten 1 op 1 instructie. In een groepsles met 10 personen krijg je dus verhoudingsgewijs 6 minuten aandacht van je instructeur.
Mag jij mij voorrekenen op welke manier je het snelst leert rijden.
Dit zou betekenen dat als iedere manege dit zou gaan doen, de lessen duurder worden en het "normale" kind nooit op een paard zal zitten. Ouders haken nu vaak al af omdat het zo duur is.
** Kwaliteit heeft een prijs. Laten we dat voorop stellen. Wie dat niet kan of wil betalen heeft, hoe hard het ook klinkt, de verkeerde sport gekozen.
Maar het HOEFT niet zo veel duurder te zijn. Zet 2 kinderen bij elkaar in een privelesje van 30 minuten ipv in een groepsles van een uur. Kosten zijn dan gelijk aan een groepsles. En ze pikken het razendsnel op, waardoor ze binnen een aantal lessen netjes in kunnen stromen in een groepsles.
Ik heb ook vanaf mijn eerste les de teugels in handen gehad en kan misschien niet super goed rijden, maar ik ben ook zeker niet slecht.
Het ligt aan de gene die lesgeeft of het goed gaat of niet.
** Absoluut niet mee eens. Zelfs de beste instructeur kan jou je evenwicht op een paardenrug niet cadeau doen. Die zul je zelf moeten vinden. En dan wel graag op een paardenmond-vriendelijke manier.