Trens of stang en trens??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:12

kadans16 schreef:
Als je het paard op de trens niet voor elkaar hebt moet je niet overstappen op S&T ,daarmee verberg je het probleem en daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.

dit is een dooddoener, dit onderbouw je nergens mee, je praat nu alleen maar de standaard kreten achterna. (sorry als ik bot ben)
Ze lopen heus niet allemaal naar de GP op een trensje en een knopspoortje hoor!

Ik vind het eigenlijk een aparte stelling dat dit paard bij dit probleem beter loopt op stang dan op trens. Als ie gaat hangen in de overgang en je pakt meer stang erbij, worden ze doorgaans alleen maar zwaarder, want ze blokkeren dan alleen nog maar harder in het achterbeen.

Als dat schakelen zo moeilijk is, moet je het vooral vaker doen Knipoog Je moet niet iedere keer naar een volledige, prachtige uitgestrekte draf toewillen, als ie maar scherp voor je been weg wil. Vervolgens probeer je hem met korte snelle passen weer aan elkaar te rijden. Concentreer op dat achterbeen, en hou in je achterhoofd dat de rem op het achterbeen moet.

Als je paard fijner loopt op stang zou ik dus rustig een stang pakken, maar da's mijn mening...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:19

Hallo, ik heb even op de site gekeken. En die L2 proef is niet echt moelijk. Daar heb je in ieder geval geen stang en trens voor nodig.
Ik vind echt dat L2 niks voorstelt.
En nu heb je nog mogelijkheden om aan de basis te werken en de basis te verbeteren. Doe dat dan ook en zorg dat die basis 200% is voordat je je zelf het rijden vermoeilijkt door er stang en trens in te hangen.

Veel overgangen en goed doorsluiten op de achterhand.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:57

Hoe scherper bit, hoe sterker ze uiteindelijk worden. Uiteindelijk zal ze ook zo op S&T gaan lopen.

Iddem de basis weer oppakken en het oplossen.

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 21:47

Citaat:
Heeft je paardje hiervoor al hoger gelopen dan L2?

Ze is afgericht voor M5 en werd voordien op S&T gereden. Maar werd niet meer teruggekomen op T en is zo de fijngevoeligheid kwijt.

Greets RUDY

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:11

Hoe heet dat paard? misschien heb ik hem nog zien lopen op wedstrijd in België!
Bij wie train je? En hoe pakt je train(st)er dit probleem aan?

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:23

Misschien

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:38

???waar slaat dit op ??

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:21

..zelf heb ik niet met s&t gereden, kan alleen kijken naar de persoon die altijd met Dimitri wedstrijden heeft gereden(Z niveau)...zij deed een dag voor haar les een s&t in en de dag zelf, zo deed ze het ook met de wedstrijden...juist daardoor is zijn zachte mondje zacht gebleven..en heel alert op de hulpen en kan je, volgens haar, juist die verfijning er in houden....maar nogmaals ik heb er nog nooit mee gereden maar dat kom omdat ik daar echt helemaal niet aan toe ben..rij er gewoon niet goed genoeg voor.....(ben als de dood dat ik het paardje verziekt Haha! )

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 09:49

finley schreef:
Hoe heet dat paard? misschien heb ik hem nog zien lopen op wedstrijd in België!
Bij wie train je? En hoe pakt je train(st)er dit probleem aan?

Ik krijg zo nu en dan les van Jan Dupont.
En het paard heet misty.

Greets RUDY

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:00

Sjonniej schreef:
Ja want ze had het ook over A5, dan ken ik al helemaal niet.

Maar je geeft zelf al aan wat het probleem is; de achterhand. Dan zou ik daaraan werken ipv. een stang en trens erin hangen

precies,gewoon goed doortrainen,zet je paard op een kleine volte,en rijdt alsof je wil afwenden maar je drukt met je binnenbeen gewooon de achterhand naar buiten,maar blijf op die kleine volte!!en dan doe je net zo op de andere hand...(en eventueel de achterhand een keer naar binnen)
en rijdt veel overgangen,stap-draf,draf-stap,draf-galop,galop-draf,stap-galop,galop-stap!
oefen dit eerst maar eens een goed weekje en kijk dan of ze al meer met de achterhand eronder treed,maar pak nooit te gauw een ander bit...