Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sannegeurtje schreef:Ik ben het volledig eens met Sjonniej, paarden die je erg laag rijdt krijgen juist vaak een onderhals. Ik zal iets duidelijker uit proberen te leggen wat Sjonniej bedoelt in mijn ogen dan he: Ik begin maar weer eens over Antoine de Bodt. Tijdens een clinic kwam er een meisje bij hem rijden die erg voorwaarts, neerwaarts reed, dat had zij ook zo geleerd van haar lesgeefinstructeur. Het paardje had een gigantische onderhals. Eerste wat Antoine overigens ook zei, over die onderhals, dat dat juist kwam door het lage en diepe rijden. Zij moest meteen de teugels los en eerst het paard op zijn eigen benen laten lopen, in plaats van volledig op de voorhand, daardoor creeer je juist een onderhals. Het hele gewicht valt op de voorhand en dat wordt opgevangen met de onderhals. Veel de achterhand stimuleren en inderdaad je paard nageeflijk rijden door te drijven en niet door je paard naar beneden te trekken o.i.d. Dan afhankelijk van of je paard links of rechts gebogen is, stelling naar binnen of juist naar buiten. Bij een linksgebogen paard, op de linkerhand, stelling naar buiten en op de rechterhand, goed je binnenhand erbij, zodat het paard niet op de binnenkant kan vallen. Niet laag rijden, maar juist veel ophoudingen en dan niet ophoudingen naar beneden, maar juist omhoog. Kijk anders eens op hoefkatrol.com.
Groetjes Sanne