Aqua8horse schreef:Misschien moet je eens door een deskundige zadelmaker naar je zadel laten kijken. Het is best wel vreemd.
met mijn zadel is niets aan de hand...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Mss is het goed om gewoon is te gaan rijden zonder zweep, de ganse tijd stappen, oefeningen doen, als ze braaf blijft belonen, als ze wegschiet haar gewoon "laten doen", dwz: erop blijven zitten en zo duidelijk maken dat zij zich maar moe maakt en het voor jou helemaal niks uitmaakt dat ze bokt.

josien schreef:Misschien wat om er iemand bij te halen die kan zien waar het probleem vandaan komt. Dan bedoel ik wel een NH iemand die weet wat hij doet. Deze mensen kijken doorgaans verder en zien de kleine foutjes direct.
Wat ik eerder zij over het lachen enz dat blijft staan. Elk paard is anders. Wat bij het ene paard werkt, werkt bij een andere geheel niet. Je kunt dus nooit zeggen hoe iets op te lossen als je niet weet hoe een paard is. Tenminsten als je je paard vrolijk en meewerkend wil hebben en niet een afgestomt paard.

Citaat:ik heb geprobeerd te lachen en ontspannen te blijven, de hele tijd.
maar ze bleef nog harder doorgaan... toen ben ik weer flink kwaad geworden, als ik weer mag rijden ga ik het zeker weer proberen want het voelde wel fijn moet ik eerlijk zeggen
Omdat je ontspannen was en je open was zo voor indrukken of omdat ze zo te keer ging
Citaat:ik heb er eerder aan zitten denken om iemand erbij te halen of mijn pony voor een tijd weg te brengen om haar te trainen. (ook omdat ik zelf niets meer mag)
helaas zit ik nu dus met het grote probleem; geld!
ik heb gezocht op internet, heb prijzen bekenen, maar dat valt nog best tegen had niet verwacht dat het die prijzen waren
maar ook vervoer, en dat ik zowieso niet naar mijn pony kan tot ik weer hersteld ben en echt geen pijn meer heb.

Citaat:het voelde fijn als: omdat ik op dat moment ontspannen was en aan mezelf merkte van; ik kan het aan!!!
Citaat:ik wil het nog steeds gaan uitvoeren, dat is een ding wat zeker is.. ik laat me niet zomaar op mn kop zitten door mijn eigen pony, nee daar ben ik weer te koppig voor
maar ik heb toch bakzeil moeten halen omdat mijn paard nog koppiger is
Citaat:ik zal er eens goed over nadenken, de camping en de begeleiding.

en merk ik dat.