Travers, het kwartje wil maar niet vallen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 16:17

Nistria schreef:
Je geeft zelf al aan dat de keertwendingen en appuyementen ook niet lekker gaan.
Dit heeft zeker allemaal met elkaar te maken

Hij heeft nog moeite met de lengtebuiging. Vanmiddag had ik les en zijn we er weer mee bezig geweest. De laatste paar keren ging het al beter. Als ik ook maar goed op mijn eigen zit let en erom denk dat ik zelf mijn handen niet vastzet. Romanoff is ongeveer 1.76 en hij is best lang, hij heeft met sommige dingen wat meer tijd nodig.
Maar met alle tips die ik hier had gehad in mijn achterhoofd en de hulp van Annekee voelde ik vanmiddag toch al wat verbetering!
De fysio heeft hem nog even gevoeld en hij gaat hem volgende week nog een keer behandelen.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:06

KarinvdM schreef:
Romanoff is ongeveer 1.76 en hij is best lang, hij heeft met sommige dingen wat meer tijd nodig.

OK dan! Je geeft het zelf al aan ja.

En Annekee (Oostra?) kan jou volgens mij ook erg goed op weg helpen!
Succes ermee

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 23:36

Nistria schreef:
En Annekee (Oostra?) kan jou volgens mij ook erg goed op weg helpen!

Ja, dat gaat wel goed komen.
Maar soms is het fijn om ervaringen en ideeen van anderen te horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:07

Tuurlijk gaat het goed komen.
Je moet alleen heel wat extra tijd uittrekken om aan de basis te werken, want daar heb je steekjes laten liggen. Wanneer de voorbereiding/basis goed is, dan mogen de oefeningen zelf geen probleem meer opleveren.
Succes er mee!

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:34

hihihihi, leuk bedacht...ramvers, hihihi

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:39

Het klinkt ook zo makkelijk allemaal, even hol en dan weer bol maken, buiging op de AC lijn, tralalala Haha!. Ik heb zelf ook een groot en lang paard gehad, die weer geen moeite had met buiging maar wel met verzameling. Maar het terugvallen in tempo herken ik wel.

Zo te horen heb je veel bruikbare tips gekregen! Ik heb er eentje om je te helpen met je gewicht op de juiste knobbel te zetten: zorg ervoor dat jouw schouders altijd parallel staan aan de schouders van je paard. Als je dan een ontspannen houding hebt, zet je je gewicht automatisch op de juiste knobbel. Probeer het maar eens op een hardhouten stoel of bank.

Ga op je handen zitten, palmen op je billen, voel je zitbeenknobbels. Draai nu je schouders naar links en rechts (alleen je bovenlichaam draaien). Wat voel je?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:12

Fijne bruikbare tips!
Ook ik kan aan de slag, want ook ik heb problemen met de travers en appuyementen....... niet mijn paard! Haha! Haha!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:34

Als truc heb ik geleerd om beide handen naar buiten te brengen (en dan normale gesloten hand op buitenteugel en een ademende binnenteugel) en dan jezelf echt dwingen op de binnenzitbeenknobbel te gaan zitten. Tijdens oefenen is het raadzaam om zonder beugels te oefenen, dan voel je of je paard je naar buiten zet en dus zn binnenachterbeen ontlast. Succes

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:36

PS als truc voor de appuyementen: van hand veranderen en op de diagonaal travers rijden. Dan krijgt je het gevoel wat bij de appuyementen hoort. Appuyement verfijnen en je hebt een mooie zijgang.

Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:10

Ik weet niet of je zelf ook al op andere paarden travers hebt gereden, maar als dat niet zo is kan het zeker helpen om eens te kijken of je het een keer op een ander paard kan proberen die het wel goed kan.
Je kan op die manier goed voelen hoe het allemaal moet en hoe het paard precies moet voelen. Misschien komt er dan ook wat snellen naar boven wat je zelf niet helemaal goed doet.

Veel succes en de aanhouder wint!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 18:36

Ja, ik heb met meerdere paarden travers gereden, dat is het probleem niet (dat had je in mijn profiel kunnen lezen).
Momenteel wordt Romanoff om de week behandeld door een fysiotherapeut. Op die manier willen we hem een handje helpen met de lengtebuiging.
De tips die ik hier gekregen heb zijn zinvol, er is al een duidelijke verbetering.

lindavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:57

Kan je dit niet beter aan je instructeur/trice vragen. je kan dit wel hier vragen maar wat schiet je daar mee op.
je moet er iemand bij halen die er verstand van heeft en je hier mee kan helpen als je op je paard zit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:59

Karin lest al bij een GP amazone Knipoog

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:56

lindavd schreef:
Kan je dit niet beter aan je instructeur/trice vragen. je kan dit wel hier vragen maar wat schiet je daar mee op.
je moet er iemand bij halen die er verstand van heeft en je hier mee kan helpen als je op je paard zit.

Tja wat een onzin forum toch.... Haha!

Het is toch juist leuk om ervaringen met anderen uit te wisselen. Wie weet kunnen ze je helpen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 14:47

Juist Nistria! Van "ervaringservaringen" van een ander kan je erg veel leren.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:35

Ik las ook ergens dat hij het moeilijk vindt om 1 tempo te blijven lopen. Ik heb mijn pony goed aan het been gekregen door tijdens de zijgangen overgangen te rijden, tijdens travers in stap, en daarna weer in draf. Nu valt hij niet meer terug in tempo tijdens de zijgangen.

Misschien heb je er iets aan.

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:37

Ja het is gewoon een knettermoeilijke oefening. Hou in elk geval je gewicht aan de binnenkant, en je binnenbeen eraan. Het is wel makkelijk praten zo, zelf bak ik vooral van de travers op de linkerhand maar weinig. Het is ook voor het paard een behoorlijk zware oefening, volgens mij zelfs nog moeilijker dan het appuyeren, waar je voor mijn gevoel soms nog wat kan smokkelen.