Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
laurae schreef:Ik denk dat het wel een verschil is met wat de reden is dat je paard gaat hangen.
Als je niet of te weinig vrije teugel geeft tussendoor zal je paard daar last van krijgen en aan de teugels gaan hangen om te proberen zijn spieren te ontlasten. Dan kun je doen wat je wilt, maar dan zul je toch echt vrije teugel moeten geven voordat hij weer lekker gaat lopen. Maar dat is dan je eigen fout, je had gewoon eerder vrije teugel moeten geven.
) en het hek zou kunnen, maar daar gaat ie liever dwars door heen en heb hem eindelijk geleerd niet steeds naar het hek te rennen..SuperSmurf schreef:En flamingo: dat idee gaat bij mij niet op.. Ten eerste heb ik geen bakrand, maar schrikdraad (als ik hem daartegen zet, staat hija lles behalve stil) en het hek zou kunnen, maar daar gaat ie liever dwars door heen en heb hem eindelijk geleerd niet steeds naar het hek te rennen..
Maar het paard waar ik op reed was ook wel een extreem geval, daar zat namelijk helemaal geen stopknop meer op, dus dan moet je toch wat ....
klomp schreef:daar ben ik het helemaal mee eens!!! opvoeding en het juist beleren is daarom ook zo belangrijk! daarom heb ik ook niet gezegd dat het aan jou zou liggen, alleen ik ben zo eigenwijs om het dan toch proberen het weer "goed" te krijgen...maar ja dat ben ik hihihi!! en zulke mutsen heb je altijd hoor!!! alleen "ik" kon hem rijden...ach ja lekker laten kletsen!!!