Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jacksel schreef:Waarom moet je paard elk weekend op wedstrijd? Kan me niet voorstellen dat dat erg goed is voor een 4-jarige... Laat zo'n beestje lekker jong zijn...
Kimpjeuh schreef:mijn paard is 3 jaar "jong" geweest nu moet ze werken ze is gelukkig en doet haar werk graag, ze doet niets liever dan op jumping gaan, zelfs in die camion staan vindt ze fantastisch. mijn paard moet nu getraind worden wand die moet toekomst hebben en dat gaat niet als ik ze "jong" laat zijn. jong is ze genoeg, nu het echte werk.
Jacksel schreef:Waarom moet je paard elk weekend op wedstrijd? Kan me niet voorstellen dat dat erg goed is voor een 4-jarige... Laat zo'n beestje lekker jong zijn...
Kimpjeuh schreef:hoe weet jij nu da ik ze kapot rij omdat ik vrij hard werk met een 4 jarig paard? ze is dol op werken en ik ga nooit te ver als ik zie dat ze het niet aankan stop ik onmiddelijk en ik zaag mijn paard ni naar bineden en rij ze kapot tot en met . ik werk hard met haar maar heb veel momenten van plezier en ms zelfs meer als bij jullie. mijn paard moet werken omdat ze ver moet geraken in de sport maar ze heeft er plezier aan, ze straalt en doet alles graag en dat moet zo blijven ik heb veel afwisseling in mijn werk. bij ons moet nu eenmaal een paard op zijn 4 jaar B en L springen, op 5 jaar M en op 6 Z. dat is nu zo, wij weten wat goed voor hun is wij hebben paarden van over de 25 jaar op stal die nationaal en interantionaal gesprongen hebben op deze methode en zijn die kapotgereden?? ik denk het niet die galoperen nog altijd rond in de weide. ik ben niet iemand die mijn paard tot 4 maar rustig aan laat doen. ze moet nu leren en een rustperiode krijgt ze zeker en vast maar niet nu, nu moet ze leren, nu leren ze ook snel nieuwe dingen. een volwassen paard heeft het daar veel moeilijker mee. vraag dit aan elke GOEDE springruiter en ze zeggen hetzelfde, die hebben allemaal 4 jarige in de cyclus zitten en die rijden ook elke week of toch verschillende keren in de maand L . mijn paard heeft toekomst en misschien meer of minder dan die van jou, dat weten we nog niet daar is ze nu eenmaal nog jong voor.
joepje schreef:Als ik dit lees kan ik maar weinig voelen:
medelijden met de paarden en walging voor de schrijfster.
En als ik je profiel zo bekijk, ben je nog maar een kind,
dus ik hoop dat als je ouder word eindelijk eens je hersens op een goede manier gaat gebruiken,dat zal je paardje je in dank afnemen!
maarja, dit is maar mijn mening...
pattyhot schreef:ZWAAR TRAINEN IS VOOR IEDEREEN ERG VERSCHILLEND, IK TRAIN MET MIJN DRAVER ZO'N 1.5 UUR PER DAG DRESSUUR EN DAN NOG EEN HALF UUR INTENSIEF SPRINGEN.
DAT IS OMGOED OP CONDITIE TE BLIJVEN