Paard begrijpt niet wat ik bedoel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:44

maar als je hem nou gewoon met impuls en opgesloten tussen hand en been richting een muur rijdt en je brengt je gewicht naar links, dan kan hij bijna niets anders dan linksaf gaan.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:17

Wat heeft dit paardje bij de vorige eigenaar allemaal gedaan? Want een paard van 7 jaar, loopt toch meestal al even onder het zadel, en dit lijkt mij dan toch iets wat ie zou moeten kunnen.

Ik denk toch echt dat hij aan het testen is hoever hij kan gaan. Of jij rijdt heeeeel anders dan zijn vorige ruiter...

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 17:11

Ik weet niet wie zijn vorige eigenaar is geweest. Heb hem via een handelaar. Ik denk zelf dat hij vroeger ook niet zo goed is behandeld. Toen ik hem nog maar net had kon ik hem amper aanraken. Nu gaat dat al een stuk beter en heeft hij wel meer vertrouwen gekregen. Wel schrikt hij heel snel van dingen. Als hij in de bak schrikt en je verliest je beugels en die gaan dan tegen zijn buik aan bengelen dan raakt hij in paniek en rent hij weg.
Hij hangt wel heel erg op me. Van de week reed er iemand anders op en ik stond in de bak en hij trok elke keer naar mij toe. Ook is hij heel gevoelig, hij heeft het heel erg nodig dat je hem beloont d.m.v je stem.

Wat ik wel weet is dat ze hiervoor 3 jaar recreatief hebben gereden. De handelaar zei dat hij l had gelopen.

We hebben ook les en het gaat eigenlijk steeds beter.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:24

Dit maakt het wel al wat duidelijker. Ik denk dat dat L niveau er door de handelaar ter plekke bij verzonnen is, dat je paardje gewend is buitenritten te maken en dus idd niets snapt van buigen/wenden. Sluit het uitproberen niet helemaal uit, hij moet toch wel snappen wat een bocht maken is, maar ik snap het probleem nu wel beter.

Maar wat nu...? Ik denk, helemaal terug naar de basis met je instructeur/trice, consequent en geduldig zijn? moeilijk hoor!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:04

tja.. en bij een muur kan je ook wel een wending rijden hoor.. maar handelaren verzinnen idd leuke praatjes.. elk paard is licht bereden en mistens 3 jaar.. tenzij je kan zien dat t een veulen is..
back to basic zou ik zeggen, en laat niet iedereen er op.. eerst moet ie het weer goed leren. vind ik