Paard is tijdens rijden niet te houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:13

Mischien weer echt een chantjuh vraag... Haha!
Maar heeft ze geen last van haar rug of spierpijn?
Aangezien het is begonnen nadat ze ook aan het werk werd gezet voor de kar...
Past al het tuig ook nog goed? zijn tanden en kiezen ook goed?

Ik zou persoonlijk eerst dit allemaal proberen uit te sluiten, daarna idd weer van voren af aan beginnen, bij het grondwerk.
En met rijden... kan er niet iemand bij komen? instructie oid? die zien vaak problemen waar je zelf nooit op hebt gelet Haha!

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:03

Iemand misschien al gedacht dat het aan het bit ligt? Misschien heeft ze er wel last van en moet je juist met een ander bit gaan rijden..

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 01:05

@ erna :

Inderdaad.... Verdrietig Ik dacht gisteren precies het zelfde nadat ik het door zat te lezen wat ik getypt had. Ik ga in ieder geval ook eens kijken wat ik aan dat gestress van mezelf kan doen.

Het tuig ligt gewoon goed , geen spieren of tanden kwestie daar is allemaal al naar gekeken. (Zie ook de rest van het topic Knipoog )
Of het aan het bit ligt begin ik nu zeer sterk te betwijfelen.... zie mijn vorige verhaaltje in dit topic. Zeer waarschijnlijk ligt het aan mijn gestress Nagelbijten / Gniffelen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:36

Als je paard wel goed luistert met een stang in, waarom rijdt je dan niet gewoon met een een kimblewick ? Ze mist waarschijnlijk de kinketting...en maakt daar eventjes handig gebruik van. als je weer meer vertrouwen hebt, kun je weer eens een gewoon bit proberen. Misschien overbodige info voor jou, maar de kinketting moet je net zolang draaien tot hij mooi vlak ligt en er moeten twee vingers tussen passen bij een kimblewick en bij een pelham (die je ook met enkele teugel kunt rijden als je er riempjes bij koopt) en anders stang bitten, moet de kinketting zo strak zitten dat het de scharen van het bit bij een aangetrokken teugel een hoek van 45 graden maakt met de mondspleet.