Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Blossomm schreef:Als je je paard ziet lopen, hoe dicht komt hij dan met zijn achterhoeven in de buurt van zijn voorhoeven?
Ziet de rug er ietwat doorgezakt uit, of is hij recht?
Blossomm schreef:Is altijd lastig om een groot genoeg zadel voor zo'n lekker stevig paard te vinden, heb je zelf al de boom gecheckt? Want vooraan lijkt hij tegen de schoft aan te komen, kan ook gezichtsbedrog zijn natuurlijk..
Citaat:Josien, NH is heel geschikt om dit paard weer een basis te geven en in vertrouwen met de mens te leren samenwerken. Ik dacht ook meteen aan Ttouch, om zijn lichaamsgevoel te verbeteren.
Britty schreef:Misschien moet je ook de halswervels eens laten nakijken, een vriendin mij had een paard die daar een "stresspunt" had, waardoor hij heel vervelend werd.
Maar ik kan me ook wel vinden in de gedachtegang dat hij niet gewend is om in de bak te lopen, het werken in de bak te moeilijk vind, en daarom vervelend gaat doen. Voor wat betreft het opstijgen: misschien een vervelende ervaring gehad, en als hij voornamelijk voor de kar gelopen heeft, is hij het misschien ook niet zo goed gewend.
Wat deed hij met opstijgen toen je bent wezen kijken om hem te kopen? in zijn vorige stal bedoel ik dan he.
monya schreef:Zoals enkelen voor mij deel ik hun mening en denk ik dat dit paard niet goed ingereden is. Hij reageert alsof hij het niet begrijpt dat er iemand op zijn rug zit. Ik weet niet of je voor de aankoop een aantal keren hebt proefgereden (adviseer ik altijd!!)? Maar er zijn handelaren die ze wat geven waardoor ze rustiger zijn op dat moment. Dat ie niet reageert op het bit en niet uitkijkt waar hij loopt duidt op het feit dat hij de hulpen totaal niet begrijpt. Opnieuw beginnen met zo'n dier en altijd onder begeleiding. Met vertrouwen en de juiste oefeningen heb je er waarschijnlijk weer zo een leuk paard aan!
Ik weet niet of je iemand hebt die je kan helpen, kijk anders eens even op onze site!