Pipo schreef:Heb jij dat ook, dat je best weet hoe je het moet doen, maar het in de praktijk allemaal nog niet zo wil lukkenDat je aan het rijden bent en denkt................waarom hang ik um nou aan z'n kop, ik weet toch ie daar niet beter van word?
nee hoor
ik denk alleen maar, waarom zit ik nou mijn rechterhand weer vast te houden en in zijn nek te kijken
Mijn been ligt altijd waakzaam aan. Op mijn kuitdruk zou mijn paard als het goed is voorwaarts moeten gaan in de gang die ik aangeef mede naar aanleiding van de lengte van mijn teugels een paard in galop wordt korter in de teugels gereden dan in stap. Mijn been ontspant zich maar doordat mijn hak uitgedrukt is blijfr mijn kuit min of meer op spanning en waakt voor de gang, in de wending ligt de buitenkuit een fractie terug mischien 3 cm ofzo en zorgt ervoor dat de achterhand niet uitzwaait. Zodra het paard zijn gang verliest geeft ik weer been span dus mijn kuit iets meer aan. Indien mijn paard niet reargeert op kuitdruk draai ik mijn hak iets naar het paard en prik met de spoor waarna mijn been weer in uitgangspositie terug komt dat wil zeggen mijn hak is juist onder mijn oor ik moet een recht lijn kunnen trekken. De parades worden in combinatie met been en het meest met gewichtshulkpen gegeven. Als je continue been moet geven wordt je ja zelf doomoe en dat is niet de bedoeling. Zie het als een schaats, je zet af je glijd je glijd net zolang totdat je langzamer gaat en dan zet je opnieuw af.
Linksom : rechterheup naar voren??????? Jeetje wat ben jij lenig zeg dat je je hele heup naar voren kunt leggen. Is dus fout alleen de kuit kan in de wending een fractie van 3 cm naar achteren liggen om het uitzwaaien tegen te gaan. LInkerteugel doet niets en mag niets. Rechterteugel controleert. Langzamer gang is ophouding op buitenteugel, diep zitten.