Wat te doen aan een té voorwaarts paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:43

Ik denk dat er een misverstand heerst. Ik hang helemaal niet naar achteren om een gewichtshulp te geven, dat heb ik nooit gezegd. Maar hier op bokt lezen ze nogal eens vlug eens verkeerd Lachen Ik bedoelde alleen dat het van elk paard afhangt hoe vlug hij reageert op een gewichtshulp. En dat je dan NIET achterover moet hangen als hij niet direct reageert. Ik ga eerst diep in het zadel zitten, en zet mij een beetje 'vast' tot ik hem voel vertragen alhoewel ik soms ook een lichte ophouding moet maken. Maar zeker niet te fel gaan terugwerken. terugkomen op de zit dus... Lachen

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:21

Astragirl"]
Ik denk dat er een misverstand heerst. Ik hang helemaal niet naar achteren om een gewichtshulp te geven, dat heb ik nooit gezegd. Maar hier op bokt lezen ze nogal eens vlug eens verkeerd Lachen Ik bedoelde alleen dat het van elk paard afhangt hoe vlug hij reageert op een gewichtshulp. En dat je dan NIET achterover moet hangen als hij niet direct reageert. Ik ga eerst diep in het zadel zitten, en zet mij een beetje 'vast' tot ik hem voel vertragen alhoewel ik soms ook een lichte ophouding moet maken. Maar zeker niet te fel gaan terugwerken. terugkomen op de zit dus... Lachen
[/quote]

Zal het wel verkeerd opgevat hebben inderdaad, maar hier maakte ik uit op dat je naar achter zitten als gewichtshulp beschouwt aangezien niemand eerder het aanhaalde en je er toch over begon in combinatie met zithulpen.

[quote="Astragirl schreef:
Moet ik dan als een gek naar achter gaan hangen? Nee....that's my point... Scheve mond Je kan pas met gewichtshulpen gaan werken als een paard deze nu éénmaal ook snapt en kan snappen.

Het vast zetten van jezelf in een gewichtshulp? Bedoel je klemmen? Want bij gewichtshulpen is juist de ontspanning hetgene wat ervoor zorgt dat je paard rustiger gaat. Maar ik vraag me nu nog altijd af hoe je een paard die zithulpen aanleert. Hoe jij ze maakt is duidelijk, maar hoe leer jij ze aan een paard? Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 00:21

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 00:24

Zep schreef:
Je pakt dit net zo aan als bij alle andere paarden: overgangen rijden. Je paard staat namelijk gewoon niet goed aan de hulpen. Laat je niet van je stuk brengen door het vliegerige, en verwar vooral niet een paard dat alleen maar hard wil met een paard dat voor het been is. Dat gaat meestal niet samen namelijk.

Je hebt hélemaal gelijk en dit heb ik vandaag 'geoefend'... Ik heb zo'n rustige Floor nog nooit gezien. Ik heb vandaag écht gevoeld hoe het is om haar te rijden, ipv dat zij met mij rijdt. IK heb nu bepaald hoe hard en welke richting!
Ben helemaal gebroken nu, maar ik heb het er graag voor over!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:54

Nee, ik bedoel niet echt klemmen, meer een vorm van je bekken 1sec. niet laten meebewegen en héél diep proberen zitten in de rug van het paard in combinatie met een halve ophouding. Dit werkt altijd prima bij mij zonder te sleuren of achterover te hangen. Het paard voelt die verandering vanzelfsprekend in zijn rug en zal vertragen. Maar bij het éné paard moet ik dit duidelijker doen dan bij het andere. Lachen Ik hoop dat ik het wat kan uitleggen, want het is echt een 'gevoelskwestie'