Als mulan het geestelijk niet aan kon had hij wel enig verzet gegeven. je moet gewoon kijken of je paardje het aan kan en dan komt het vast goed!! jezelf niks verwijten hoor!! suc 6 verder!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ellenlouise schreef:Okay, mijn laatste 'duit in het zakje' voor vanavond. Als je dan niet op je huidige stal kunt blijven dan zou ik zeker iets zoeken waar ze wèl lang naar buiten gaat. Naar mijn idee is dat één van de beste dingen die je voor Mulan kunt doen. Beter voor haar bewegingsapparaat èn ze blijft lekker fris tussen de oren.
Veel succes met haar!

Manuutje1990 schreef:En misschien moet je voor de zekerheid dr rug is laten controleren door de VA..
Mulan schreef:Tijdje geleden was ze kreupel. DA dacht aan rug.
Fysio erbij... heel d'r rug onderzocht door een (zachte) kraker, conclusie:
Soepele rug met zachte spieren, alleen een héél klein beetje meer bespierd aan de ene kant. Dat was alles.
Rede kreupelheid? Ik dacht zelf aan een hoefzweer en weer DA gebeld of hij dat niet eens wilde uitsluiten. Bleek idd een hoefzweer te zijn, en niks rugproblemen!
D'r rug lijkt me dus in orde.
Allemaal bedankt voor de adviezen. Ik ga er zeker iets mee doen!
... Longeren is wel goed als je een paard aan het inrijden bent, maar dan ook liefst niet te vaak. Op een circel lopen is namelijk helemaal niet goed voor de gewrichten van een jong paard.
en die moet ook nog ingereden worden. Met deze gaan we een paar rondjes aan de longeerlijn met zadel proberen en mocht ie veel bokken dan daarna nog een keer, maar na dat 2 a 3x te hebben gedaan, gaan we er al los op zonder op de circel te blijven. Rechte lijnen, op de binnenhoefslag, daar krijgen ze balans van en de juiste spieropbouw.