te ver omlaag...(?) omhoog schoppen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:08

Ik heb toch het idee dat hij nog steeds een beetje achter het been kruipt. Helemaal niks in je hand heb je ook niets aan namelijk. Je moet eigenlijk een beetje het gevoel hebben dat hij onder je uit wil, dat hij echt voor je been zit.

Ook het feit dat je hem elke pas bij moet drijven om hem actief te houden past een beetje in dat plaatje. Dat moet hij leren om zelf te doen namelijk. 1x been = weg en weg blijven tot jij weer iets verandert.

Maar het is moeilijk te beoordelen van achter de computer.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:04

Hier houd voor zover mijn kennis op Haha! , als je op een gegeven moment niets meer in je handen hebt, kruipt je paard dan achter de teugel of is ie dan achter het been?
Het gebeurt mij heel af en toe, maar volgens mij zit mijn paard dan achter de teugel, wat weer op te lossen is door goed naar mijn hand te drijven en overgangen te rijden.
en wat bedoel je precies met achter het been zijn? Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:14

meestal als ie achter de teugel is ie ook achter het been Haha!

Ja chter het been, hoe leg je dat uit...

Als hij voor je been is, voel je hem echt ahw onder je uit stijgen. Als hij achter je been is is er geen constante energie naar voor.

Mijn trainer zegt in het engels letterlijk 'in front of your leg' dat vind ik duidelijker klinken dan het nederlands.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:17

Grappig dat je onder 2 verschillende namen berichten plaatst Laura... Verward Je begint als Noedel en daarna verder als Verzorgster...

Enfin, ik denk dat het beter is als we het er tijdens een volgende(??) les over hebben? Ipv op internet? Ik wil je dat maar al te graag uitleggen, de eerste les was alleen orientatie om te zien hoe ruiter en pony waren. Kennelijk verschillen Deeniej en ik ook nogal van idee over "correct" lopen, misschien moet ze er volgende keer maar weer bij zijn. Als die volgende komt tenminste....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:37

Ja ik doe dit wel. Het ligt dan wel aan de situatie, maar als hij het in galop doet schop ik zijn koppie toch echt naar boven.
Anders doet hij zijn kop tussen zijn knieën en als hij dan 1 bok geeft is je steun ver te zoeken.

Als ik aan het trainen ben, is een schop niet nodig maar een licht kneepje met mijn kuit of een klak met mijn tong voldoende. Want hij weet dondersgoed wat de bedoeling is.

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:11

mijn anda loopt ook vaak te diep maar dat deed hij uit zichzelf (staat wel heeeeeeeel mooi Haha! ) maar nu gaan we hem eerst naar beneden en lang rijden dat hij ontspannen is en dan een beetje omhoog halen maar eerst ontspanning en dit is altijd beter dan sterren kijken.
Clown

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:06

Ik heb dit al veel gezien bij paarden die met redelijk wat kracht met een 'klik' worden aan de teugel gereden, dan klikken ze als het ware achter de teugel, zonder verder ontspannen te zijn. Ja, lang en laag rijden zonder al te veel forceren, goed voorwaarts rijden, zodat de neus er weer uit komt! En dan langzaam weer beetje meer vragen... Lachen

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:18

Lijkt mij ook dat het paard achter het been en teugel is. Eerst drijven dat aan de voorkant tegen houden tot ie nageeft maar niet trekken je moet met je hand tegen houden wat hij aanbiedt. Het paard moet als het ware licht aan jou hand trekken en jij moet ontspannen zodoende krijg je weer druk op de teugel. En aan het been houden, niet elke pas drijven, maar rijden zoals zep beschrijft een keer been geven en weg moet ie zijn..... Je moet het gevoel hebben dat je overl en elk moment weg kan rijden

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:44

Mijn instructeur zegt altijd: achter je paard blijven zitten, het paard voor je uit houden...