Oefeningen om steviger te zitten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 23:14

Kimpjeuh schreef:
voltige

Ik vrees dat ik niet uit mezelf al rennend naast een dravend paard erop kom Schijnheilig

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:33

bloemkooltje schreef:
Ik vrees dat ik niet uit mezelf al rennend naast een dravend paard erop kom Schijnheilig

Oefenen Maaike, oefenen Tong uitsteken Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:34

en wij willen dan graag Cheese! (kunnen we kijken waar het nu eigenlijk aan ligt Haha! Haha! Knipoog

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:25

voltige is niet altijd rennend op een paard springen, dat zijn ook vaak gewoon zonder zadel maar enkel een voltige singel. zonden zadel geloperen enzo

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:12

Het gaan staan in je beugels is zeker een goede tip om bokken op te vangen, werkt bij mij al jaren. Maar om er vanuit te gaan dat hij niet eens gaat bokken is het misschien een idee om je beugels een gaatje langer te maken. Vroeger ben ik echt tig keren van ponies/paarden gevallen en puur alleen omdat ik ook niet stevig genoeg zat. Dit kwam dus omdat ik graag met korte beugels reed, maar daardoor val je ook sneller. Door je beugels een gaatje langer te maken, leer je vanzelf wel je hakken uit te drukken en je lang en zwaar te maken. Maar je hebt net wel dat extra ondersteuning die je zonder beugels of zadel niet hebt. Good Luck

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 18:44

manzano"]
Oefenen Maaike, oefenen Tong uitsteken Haha!
[/quote]
Ja I know Bloos

[quote="Kimpjeuh schreef:
voltige is niet altijd rennend op een paard springen, dat zijn ook vaak gewoon zonder zadel maar enkel een voltige singel. zonden zadel geloperen enzo

Ik weet het, heb er vroeger wel over gelezen. Met een paard wat gewoon braaf zijn rondjes blijft lopen wil ik dat best wel een sproberen. Alleen ga ik er wel van tevoren alvast op Haha!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:28

Oefenen, zonder beugels enzo Tong uitsteken

Je moet echt IN je paard gaan zitten Knipoog Mijn instructrice zegt vaak bij het doorzitten. Je moet tgevoel hebben dat je nu in stap kan gaan. Dus dan ga je wat dieper zitten zeg maar. Bij mij werkt t.

( wat niet betekent dat je krampachtig gaat zitten, maar dat je echt op je kont zit, het moet niet moeizaam gaan.)

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:07

op je paard....
in het zadel met je buigels er af en teugels in een knoop en handen opzij en zitten maar...

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:10

idd zonder beugels rijden.
maar dan niet je onderbeen en hak klemmen want dan plof je nog op het zadel maar juist proberen je been helemaal lang te maken, hak uitdrukken, tenen naar je paard toedraaien en je bovenbeen leren aanspannen. Dan krijg je een stevige zit.

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 15:18

Nistria schreef:
idd zonder beugels rijden.
maar dan niet je onderbeen en hak klemmen want dan plof je nog op het zadel maar juist proberen je been helemaal lang te maken, hak uitdrukken, tenen naar je paard toedraaien en je bovenbeen leren aanspannen. Dan krijg je een stevige zit.

Dit heb ik idd ook geleerd op de manege. Als kind klotste ik "ontspannen" op het paard heen en weer Haha! Ik zal nu een poging wagen iets netter te ontspannen en blijven zitten Schijnheilig