M3isSi3j schreef:zoek de oorzaak van dit probleem dan kan je hem vanuit de kern oplossen en is je aanpak dus eerlijk.
Hier sluit ik me bij aan.
Het is zo jammer dat zulke problemen vaak schoppend, slaand en prikkend moeten worden opgelost.
Meid, je hebt een welsh k! Daar moet toch voldoende bloed in zitten om niet vanuit zichzelf retesloom te zijn.....
Ik zou inderdaad uit proberen te zoeken waarom je je pony niet voorwaars krijgt. Het lukt je nu zelfs nauwelijks als je haar met een spoor naar voren schopt..... daar ligt kennelijk dus niet de oplossing!
Vind je pony het wel leuk om bezig te zijn met jou? Biedt je haar voldoende afwisseling? Vind je het zelf wel leuk?
Ik zou eerst eens een stapje terug doen. Ga haar eens longeren en probeer haar op je stem tempowisselingen te laten doen.
Bouw dit uit naar het rijden, dus zonder je been te gebruiken op je stem het tempo te laten wisselen. Gaat dit goed, dan kan je je stem gaan combineren met beenhulpen. Dat kan echt heel zachtjes, ze voelen een vlieg op hun huid landen.
Bij mijn eigen welsh hoef ik op deze manier alleen maar te DENKEN aan galop, en hij springt al aan.
Succes!