hoe de winter door met deze staarten-achtervolger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:46

mischien helpt aan de longe met nog een ander paard in de bak ook. Scheve mond
zo heeft hij de kans niet om achter het andere paard aan te gaan en dan aan de longe met zadel en dochter erop Knipoog

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 20:11

daantjelover schreef:
mischien helpt aan de longe met nog een ander paard in de bak ook. Scheve mond
zo heeft hij de kans niet om achter het andere paard aan te gaan en dan aan de longe met zadel en dochter erop Knipoog

De longe, das is pas een crime .. nee dat doe ik alleen als de kleine echt ziek is en hij moet toch lopen, deze draak gaat steeds recht voor me staan met zijn oren plat in zijn nek met een blik van "en wat dacht jij met die lange zweep te gaan doen?" Boos!

We hebben zaterdag een groter meisjes tussen de paarden laten lessen .. om te kijken of het ging... nou zelfs zij had de eerste 10 minuten toch echt problemen .. dezelfde problemen eigelijk.. en dit meisje kan echt goed rijden hoor, maar goed na een minuutje of 10 liep ie dan een beetje normaal, totdat ze gingen galoperen toen moest ie zonodig de paarden laten zien dat ie harden dan de paarden kon... Verward

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:08

Otje_Elliot schreef:
De longe, das is pas een crime .. nee dat doe ik alleen als de kleine echt ziek is en hij moet toch lopen, deze draak gaat steeds recht voor me staan met zijn oren plat in zijn nek met een blik van "en wat dacht jij met die lange zweep te gaan doen?" Boos!

"Jou een lel geven als je niet als de sodemieter netjes op de volte gaat lopen"

En dan ook doen natuurlijk. Liever nog, laat een instructeur/ervaren longeur je helpen, want wat jij beschrijft kan echt niet.

Ik krijg het gevoel dat de pony jou en je dochter te slim af is...

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 22:10

nou slim is ie zeker ... ik had zo'n cursus gevolgd speciaal om hem te longeren hahahaha, nou zelfs die dame moest hem onder zijn buik tikken om hem normaal te laten lopen hahahaha ... ja de B van welsh B staat niet voor niets voor Boefje ...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:10

Er is niets mis met een tik hoor... Je pony moet snappen dat je het *meent*, en daar moet 'ie soms een lel voor hebben. Als 'ie eenmaal doorheeft dat er met jou niet te sollen valt hoef je vaak alleen nog maar te wijzen met je zweep. Als je ooit de kans krijgt om een clinic van Lammert Haanstra te volgen zou ik dat absoluut doen, die man is echt goed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:23

Denk dat de pony een beetje een loopje met jullie aan het nemen is...

Nomy_Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:36

Iris82 schreef:
Denk dat de pony een beetje een loopje met jullie aan het nemen is...

Dat denk ik ook, maar een goed passend zadel is zeker ook heel belangrijk als ik alles zo lees denk ik dat het daar ook aan kan liggen aangezien het wel goed gaat zonder zadel!
Heel veel suc6 ik hoop dat het lukt en dat hij beter gaat luisteren.
KiZz... Pling

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 23:59

Hallo iedereen ... nou alle tips in overweging genomen ... komt ie:
1) Nieuw zadel: vanaf vrijdag dus een zadel door de zadelmaker laten passen, meteen gehouden, hij loopt geweldig, stuitert ook niet meer weg als ik het zadel op wil leggen, springt sinds vrijdag voor het eerst (ja nog maar 40 cm Haha! ) en volgens mij kan je niet springen met een staartenzoeker (lees: als je niet kan sturen) dus een 10 voor Otje
2) Grondwerk: gaat beter, behalve als ie gras zit dan sleurt ie het kind nog mee Schijnheilig
3) Laten rijden door ouder kind: Gebeurde dus al, maar omdat ie ineens Verward braaf loopt en springt wil dochterlief iedere dag weer rijden, ouder kind krijgt beetje weinig kans zo
4) privéles: heb ik gedaan, er zijn even wat verbeterpunten aangebracht... zoals de waslijnen inruilen voor gewoon nette (niet al) te strakke teugel (scheelt ook al een hoop om te kunnen sturen Haha! )
5) Situatie opzoeken en stoppen: hebben we gedaan, lukte niet, ma had te weinig conditie wat wel hielp was juist hem erg voortwaarts houden en iedere keer als hij dus vaart minderde om te draaien en pets geven (ja best zielig)
6) Longe: euh ... niet gedaan ik vind het niet grappig als ie steeds naar me toe draait of naar me bokt als ik de zweep wil introduceren Bloos! sorry
7) Verkopen: ja dat krijg ik nou niet meer geboren natuurlijk

Kortom, dochter lief pakt pony bij zijn lurven (waar zitten die eigelijk?) en pony weet niet wat hem overkomt dus is maar braaf ... ik hoop dat ie dat langer blijft dan een weekje *LOL*

Mensjes allemaal heel erg bedankt ...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:44

Fijn dat het nu beter gaat, hoewel ik toch echt het longeren aan zou pakken - onder begeleiding van een ervaren longeur. Een gehoorzaam paard wat z'n plaats in de rangorde kent bokt niet naar je, of je nu een zweep in handen hebt of niet.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 23:49

Arwenlune ... heel soms rijdt mijn dochter niet ... dan gooi ik hem in de paddock met als doel even opjagen ... resultaat is de vraag wie jaagt wie op! Haha!
Vb. Ik kom de losgooibak in ... met lange zweep en gewapend met kleintje ... de lange trekt ie zich niets van aan... hij rent als een malloot 2 rondjes en komt dan dood leuk naar me toe ... soms met oren recht voorruit ... bijna lachend Haha! Maar ook heel vaak met zijn oren plat en dan ren ik met dat lijf van mij zo snel mogelijk naar de kant Schijnheilig Ja ik weet het ... dat moet ik juist niet doen ... maar het ziet er zo indrukwekkend uit ook al is ie maar 1.26, dat kleine zweepje dient dus voor als ik niet sneller ben als hem ... als hij mijn kleine zweepje kan raken is ie dus echt te dicht bij ... dus ik heb leren rennen, en dat vindt HIJ JUIST ZO LEUK< RENNENDE MENSEN Omstanders hebben hun dag van hun leven, komen niet meer bij Haha! En ik voel me een Tommy Cooper onder de paardenkenners

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 07:06

Mocht een paard van mij dat ooit doen dan krijgt 'ie een een mep die 'm nog lang zal heugen.

Maar ik hou op, ik vind dit eigenlijk best een serieus probleem maar jij blijkbaar niet, en ach, jij - maar vooral je dochtertje - moet er mee leven. Succes nog.

caarootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 08:40

tips heb ik niet maar wel enorm bewondering voor je dochtertje dat ze er gewoon nog op stapt.