Galop bewerken zonder dat ze er tussen uitknijpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 16:02

Romkabouter schreef:
Dit kan dus niet als het gewenste gedrag terug komen is en zodra hij dat doet stoppen. Wat jij omschrijft is als het paard het gewenste gedrag toont, nog ff doorgaan. En daarom vind ik het dus een slechte oplossing Lachen

Maar goed, die discussie komen we toch niet uit Cool


Wat ik altijd doe, als mijn paard goed haar best doet, ga ik juist stoppen Verward
Dan weet ze gewoon dat ze het goed doet

Ik zal het eens gaan proberen op de kleine volte te zetten.
Maar als ze rustig en verzameld galopeert , dan de volte weer groter maken neem ik aan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:07

parouscha schreef:
Wat ik altijd doe, als mijn paard goed haar best doet, ga ik juist stoppen Verward
Dan weet ze gewoon dat ze het goed doet


Stoppen als ze iets goed doen is ook de beste beloning.

Maar als je paard er vandoor gaat en daarna langzamer wordt, en je stopt dan, dan is dat een beloning voor het eerder vertoonde verkeerde gedrag.
In dat geval mag je dus NIET stoppen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 16:26

Daar heb je gelijk in .
Je moet dan stoppen tot dat het juiste gedrag dat je dus vraagt van het dier teminste 1 keer word vertoont

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:27

In alle andere situaties ja.
In het geval van rennen niet.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:30

Probeer het wegrijden eens zo te rijden dat je maar aan 1 of 2 pasjes denkt. Dus niet een hele zijde oid, maar 2 passen weg, en weer terug. Op deze manier is het de bedoeling dat jij op elke pas controle houdt.

Bij het terugrijden sluit je je hand, geeft desnoods een ophouding, maar geeft daarna weer lucht, zodat hij zich niet vast kan zetten. Ook erop letten dat je je knieen niet gaat knijpen. Hou met je zit het gevoel dat je zwaar gaat zitten; alsof je zo zwaar wordt dat je bijna door je paard heen zakt. Gebruik ter aanvulling desnoods ook je stem en gebruik deze ook als ze het goed doet.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:37

parouscha"]
Maar als ze rustig en verzameld galopeert , dan de volte weer groter maken neem ik aan.
[/quote]
Uiteraard Lachen
Of iets anders doen Lachen

[quote="Cassidy schreef:
In alle andere situaties ja.
In het geval van rennen niet.

Zie daar de inconsequentie van het laten rennen systeem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:59

Ik heb het zelfde probleem gehad, het heeft ergens ook te maken met niet goed in balans zijn en die gaan ze vaak zoeken door te rennen.De mijne deed dat toch.Ik ben ook veel volte's gaan galopperen en daardoor is alles op zijn plaats gekomen.Het is me ook niet op 1 dag gelukt maar toch wel op een betrekkelijk korte tijd.Het voordeel is dat ik haar nu in het bos ook beter onder controlle heb.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 21:21

Tyrza schreef:
Probeer het wegrijden eens zo te rijden dat je maar aan 1 of 2 pasjes denkt. Dus niet een hele zijde oid, maar 2 passen weg, en weer terug. Op deze manier is het de bedoeling dat jij op elke pas controle houdt.

Bij het terugrijden sluit je je hand, geeft desnoods een ophouding, maar geeft daarna weer lucht, zodat hij zich niet vast kan zetten. Ook erop letten dat je je knieen niet gaat knijpen. Hou met je zit het gevoel dat je zwaar gaat zitten; alsof je zo zwaar wordt dat je bijna door je paard heen zakt. Gebruik ter aanvulling desnoods ook je stem en gebruik deze ook als ze het goed doet.


Dank je wel Tyrza!
Hier kan ik iig weer mee vooruit OK dan!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:36

Succes! Laat even weten hoe het gaat. Als het niet lukt, zeg het dan. Misschien dat we wat anders kunnen verzinnen Knipoog

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 07:51

Uiteraard doe ik dat Haha!