Cloverdale schreef:andere teugels
teugels van rubber helpen heel goed...
had altijd blaren maar vond handschoentjes irritant nu
heb ik geen last meer van blaren met die rubberen teugels
Ik reed voorheen altijd met springteugels en kreeg hier blaren van. Nu rij ik met teugels waar aan 1 kant rubber zit en ook daar krijg ik blaren van.
Ik krijg zelfs blaren van gewone dressuurteugels. Maar goed, nou zit ik ook altijd te zagen dus het is ook mijn eigen schuld
Als je echt een dunne huid hebt, denk ik dat geen enkele teugel tegen blaren helpt. Dat de enige oplossing is, om met (goede) handschoenen te rijden of idd er tape omheen te doen.

) was het elke week ook raak, dikke bijtende blaren. nooit bij mij opgekomen om toendertijd handschoenen te kopen (maar goed 100 jaar geleden dacht ik daar niet aan
)...sindsdien is het eelt door het vele rijden vanzelf gekomen. Toen ik al 12 jaar paard reed kwam ik op een springstal te werken waar ik ineens van 2 paardjes per dag er 7 a 8 reed, nou daar was mijn eeltlaag niet tegen bestand. Toendertijd heb ik wel leren handschoenen gekocht (geen idee welk merk, maar ze waren ideaal!) en t probleem was over. Sindsdien rijd ik ook met handschoenen maar indertijd gebruikte ik ze niet zozeer alleen tegen de blaren maar ook voor een betere grip en warme handen, aangezien die altijd steenkoud zijn bij t rijden en dat is ook niet bevordelijk...