Ruiter te zwaar voor pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:17

Tja wat staat mooier:
Afbeelding

of dit:
Afbeelding

Ik weet het wel !

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:18

Daar heb ik het ook niet over in mijn post, jij vindt dunne mensen mooier op een paard. Ik vind paardrijden geen schoonheidscompetitie en dat dus ook geen reden om wel/niet paard te rijden.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:19

Ik Sam?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:26

Nee Annetje,

Ik vind die eerste foto echt niet "mooier" hoor Anouk, maar dan nog, moet je nu maar dan ophouden met rijden, of verdien je nu minder punten te krijgen ofzo? Ik snap niet precies wat dat "mooier" je op moet leveren aangezien het geen schoonheidswedstrijd is!

Annetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:50

Samsam schreef:
Nee Annetje,

Ik vind die eerste foto echt niet "mooier" hoor Anouk, maar dan nog, moet je nu maar dan ophouden met rijden, of verdien je nu minder punten te krijgen ofzo? Ik snap niet precies wat dat "mooier" je op moet leveren aangezien het geen schoonheidswedstrijd is!

Tuurlijk kan je wel rijden als je dik bent. Je draait het om, want ook als je gewoon beroerd rijdt...moet je dan ook maar meteen stoppen? Omdat het er niet mooi uitziet? Natuurlijk niet. Maar bij dressuur gaat het wel een beetje om schoonheid hoor, waarom zou je je paard anders nog goed schoonpoetsen, invlechten, een net jasje aan doen? En waarom ga je uiteindelijk op paarden rijden als je langer wordt? Omdat het er lelijk uitziet als je een end onder de buik vandaag komt...

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 23:31

Oke oke, dat ik niet te zwaar ben voor deze pony, is mij duidelijk Knipoog dus ga ik vrolijk verder met rijden.

Dat een jurylid een opmerking plaatst over het uiterlijk van de ruiter, is idd geen stijl, maar zoals al opgemerkt werd, id dressuur wel een beetje een schoonheidssport. Het is natuurlijk persoonlijk wat je mooi vind.

Het is idd een feit, dat ook dunne mensen soms als een zak aardappelen op hun paard zitten. Maar of een zwaardere ruiter ook echt last heeft van zijn of haar bolle bovenbenen? Zorgen deze volle bovenbenen er nu echt voor dat de kuiten minder gemakkelijk rond het paard kunnen?

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:43

Als je volle bovenbenen hebt dan heb je n laag ( je) vet en dan kan dat toch ook weer mooi tegen t lijf vormen Knipoog

Ik zie zowel goede als slecht rijdende dunne en dikke mensen, heel dun vind ik ook niet mooi, heel dik ook niet. Maar dan moet je wel heeel dik zijn, of n veel te klein zadel hebben.

Maar daar gaat t niet om, want t gaat er uiteindelijk om hoe t paard loopt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:28

Jolynn schreef:
Het is belangrijker hoe je rijdt dan hoe zwaar jij bent.
Ik persoonlijk zie liever een zwaarder persoon lekker rijden zonder dat het paard in zijn beweging gestoord word, dan iemand die lichter is en niet kan rijden.( bonken in het zadel en trekken in de mond bijv.)

Beetje rare vergelijking vind ik dit altijd. Natuurlijk is iemand met een rustige zit beter voor het paard...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:35

Hee britty, kan best hoor op die pony. Ik rijdt momenteel op een pony van 1.40. Ik ben zelf 1.70 en weeg 68 kilo. Gaat prima.

Ik kan met haar dan wel niet terecht op een dressurwerdstrijd, maar ik ga met haar lekker starten in de endurance.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:22

Je kan zeker wel op die pony. Het ligt er maar aan hoe je rijdt toch? Ookal ben je zwaarder dan gemiddeld of lichter, als je niet goed mee kan gaan met de beweging dan stoor je je pony. Dus gewicht zegt niet veel. Jah of je zet een tientonner op een shettie... maar dat snapt iedereen zelf ook wel dat dat niet kan Haha!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:25

ik vind niet dat je te zwaar bent hoor
een paard kan een mens gemakkelijk dragen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:31

Vind trouwens van bovenstaande plaatjes de onderste mooier. Heeft meer uitstraling Lachen

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 16:07

SdaphneS schreef:
ik vind niet dat je te zwaar bent hoor
een paard kan een mens gemakkelijk dragen

ok...een paard kan een mens makkelijk dragen, maar hier zal toch ook wel een grens aan zitten? Ik zou niet op deze pony rijden als ik 80kilo zou wegen geloof ik. Pasgeleden ging de vader van het meisje van wie deze pony is, er voor de lol even opzitten en een rondje rijden, ik vond dat dus echt wel zielig! Die beste man weegt misschien wel 90 kilo. Ongeacht of je dan wel of niet goed rijdt en met de beweging mee gaat, is dat voor een pony van dit formaat volgens mij een fikse belasting!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:17

Ik ben ook wel zwaarder geweest dan nu maar ik vind het voor mezelf gewoon makkelijker rijden met een normaal postuur. Dat is voor iedereen persoonlijk ik merk bij mezelf het verschil gewoon goed en ik ben echt geen slanke den maar ik voel me fijner op mijn paard als ik in een redelijk figuur ben. Maar dat zegt niks over of dikkere ruiters wel of niet beter rijden dan dunnere ruiters.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:30

voor een pony van 1.45 ben je niet te zwaar hoor Lachen

en over die discussie hier...:
paarden kunnen veel hebben in dit geval gaat het er niet om wat mooier is maar gaat het erom hoe je je paard aan het lopen hebt.... Lachen
en hoe je er zelf opzit
dikkere mensen kunnen net zo netjes zitten als slanke
als je er maar aan werkt
dus ik vind het echt onzinnig wat sommige mensen hier zeggen Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:07

Reken maar dat het uitmaakt of je met de beweging meezit of niet. Maar denk es aan die kleine steppe paardjes met gewoon mannen op hun rug. Okej de mannetjes zijn weliswaar kleiner maar die paardjes ook. Niet dat ik het okej vind want echt fijn is anders. Maar het is maar net wat je paardje gewend is.

Ik haal trouwens wel extreme voorbeelden aan Haha!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:40

maykie schreef:
Je bent absoluut niet te zwaar voor deze pony, lekker blijven rijden!!! En over je stelling: Het is onzin dat een dun mens met lange benen netter kunnen zitten. Dikkere mensen met kortere benen kunnen dat ook, alleen is het een ander gezicht. Ik vind niet dat een jurylid hierover iets kan zeggen.

precies
je haalt me de woorden uit de mond! Schijnheilig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:48

Anoukie schreef:
Tja wat staat mooier:
[image]

of dit:
[image]

Ik weet het wel !

dít vind ik niet kunnen. Sorry
jij neemt een foto uit profiel van een bokker (weetniet welke) en zegt dat je die bokker niet mooier vind zitten dan jou!
das het toppunt van arrogantie!
je zit zelf ook niet zo super op je paard trouwens Lips are sealed

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:53

pharagirlke schreef:
dít vind ik niet kunnen. Sorry
jij neemt een foto uit profiel van een bokker (weetniet welke) en zegt dat je die bokker niet mooier vind zitten dan jou!
das het toppunt van arrogantie!
je zit zelf ook niet zo super op je paard trouwens Lips are sealed

Hahaha jah idd een foto van haarzelf Scheve mond maar zoals ik al zei ik vind de tweede foto mooier Lachen niet dat je paardje niet loopt hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:54

nee dat zeg k ook niet. Maar zij zit er gewoon niet goed op.
die meid op de tweede foto zit veel mooier. ik vind niet dat je foto mag stelen zonder toetsemming. Want dat doeje wel...

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:55

Ik zou niet snel een opmerking maken over of tegen een dik persoon te paard. Maar er rijdt hier in de regio ook een behóórlijk zware amazone op de wedstrijden rond en dan kijk ik toch altijd wel even van Bloos! En ik vind het om eerlijk te zijn niet mooi. Ik ben ook afgevallen omdat ik vind dat ik niet topzwaar op een paard kan zitten. Het is wel spórt en als we een hele dikzak in een strak broekie op een racefiets zien zitten kijken mensen ook om, dus vind ik het hypocriet om te doen alsof het met paardrijden niets uit moet maken. Juist wel, want je hebt met een paardenrug te maken! Bovengenoemde amazone zit zeker niet erg stabiel in het zadel, iets wat ik absoluut vaker zie bij dikke mensen (ik heb het niet over even wat dikkere bovenbenen, vind bovenstaande foto's allebei prima, de onderste amazone is helemaal niet dik!!!). En áls je dan gaat hobbelen in het zadel scheelt het echt wel als je 40 kilo zwaarder bent!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:57

Beide fotos zijn toch van haar [profiel]..Volgens mij is Anoukie dat hoor..in beide fotos..

Correct me if Im wrong Bloos

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:58

Owh geen idee Lachen maar vind het tweede plaatje gewoon mooier Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:02

Beide fotos zitten in haar profiel hoor Scheve mond
Anoukie , weer een profileview erbij Haha!
En volgens mij zijn ze allebei van haar...Anoukie..uitleg please:D
Verward

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:05

pharagirlke schreef:
Maar zij zit er gewoon niet goed op.

Nou dat kun je ook niet zeggen hoor.. Misschien dat het beter kan..(als je Anky ziet Bloos ) maar in die foto zit ze wel goed hoor...weet niet hoe jij op je pony zit Verward maar als je dit slecht of niet goed vindt, heb je volgens mij alleen naar de grandprix ruiters zitten kijken ofzo....Geloof me, ik heb veel slechter gezien........