Vrouw vs Man: gebruik vd heupen tijdens rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:02

Ik denk dat mannen ook minder op dressuur gericht zijn.
Vrouwen willen ook perfecter zitten over het algemeen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:12

mee eens Tong uitsteken interesante discussie dit ! maar ik ben het eens met dat mannen vaa kzo'n verkrampte springruiter houding hebben . kijk trouwens eens naar spring wedstrijden ; meer mannen dan vrouwen. dressuur ; toch wel stiekem meer vrouwen dan mannen. dus ik ben het ook met marliesje eens.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:56

Hmmm, maar Tyrza, hoe zag dat jurylid het gebruik van jouw heupen dan eigenlijk Verward ? Moest je meer heen en weer "glijden" in de beweging?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:57

Tyrza schreef:
Dat zou ik prima kunnen, want "ik ben een vrouw en die kunnen soepeler met hun heupen wiegen".
Hoe is jullie mening hier tegenover? Lachen

Ik denk dat homo's het nog beter kunnen dan vrouwen hoor Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:06

Er zijn idd weinig vrouwen die echt mooi vrouwelijk met hun heupen wiegen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:47

Is Rien vd Schaft ook homo?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:52

De hoek van het bekken van een vrouw is anders dan bij een man, omdat een vrouw een kind kan kunnen baren.
Mannen zitten dus beter, rechter op.
Bovendien hoor je - kan me niet precies herinneren wie dat zei, was dat Sally Swift? - je bekken niet van voor naar achter in het zadel te schuiven maar het bekken te bewegen van links naar rechtes. Alsof je een trap afloopt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:57

Misschien moet ik toch maar wat salsalesjes gaan volgen om beter te leren zitten Haha! Haha! Haha!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:30

mm interesant topic... Maar mijn beleving is toch dat het niet met man of vrouw zijn te maken heeft, maar een vorm van zittalent... ?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:33

Jade schreef:
even heel beledigend, maar ik zie ook veel meer mannen dan vrouwen in zo'n typische verkrampte kromme houding zitten met hun knieen opgetrokken en hun handen heel dicht bij zich. laat ik het even heel beledigend een soort van "springruiter" houding noemen Haha!
waarom zie ik dit bij vrouwen zoveel minder Verward

Heel gek misschien maar toen ik mijn vader voor het eerst op mn (western)paard zette, deed hij dit inderdaad, knieen optrekken enzo, waardoor het heel moeilijk voor hem is haar normaal te laten lopen omdat hij constant iets druk geeft en ze dus steeds harder gaat lopen waardoor hij nog verkrampter gaat zitten.
Mijn moeder daarentegen (nooit paardgereden) zat rustig en ontspannen en kan dus veel makkelijker rijden, terwijl ze minder ervaring heeft met paarden.

Ik heb geen idee waarom maar dit was wat mij altijd opviel Knipoog

ikdus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:43

Wat een lekker dom homo-gezwets hier weer... Waar slaat dat in godsnaam op??

Ik ben het deels wel eens met Figora: talent. Maar goede paarden lijken mij toch ook niet verkeerd voor een goede zit... (in tegenstelling tot wat iemand anders beweerde, dat je op een stugge (manege)knol beter leert zitten: dan zou ik nu de beste zit van de wereld hebben...)

Tomm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:37

Diana_Mabel schreef:
Mannen die met hun heupen wiegen zijn homo Lachen

Ik vind het nogal spijtig dat men hier weer zoveel aanhaalt over homo zijn. Soms lijkt het hier net of alle jongens die aan paardrijden doen zijn homo.
Vind het spijtig dat men hier soms zo vlug gaat oordelen.
Sorry dat ik even off topic ga. Bloos

ikdus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:53

Tomm schreef:
Ik vind het nogal spijtig dat men hier weer zoveel aanhaalt over homo zijn. Soms lijkt het hier net of alle jongens die aan paardrijden doen zijn homo.

Precies, Edward en Hans-Peter zijn ook hetero, volgens mij. En dat zijn toch wel echt van die 'dressuurmannen' Als dat gezeik over homo-dit en homo-dat...

ikdus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 01:20

Heb 2 broers: 1 homo en 1 hetero (voor zover ik weet...). Ho zit erop als een halve maan (maar is geen spring-persoontje!) en He zit redelijk perfect, vind ik.
Dusss...
Swingende heupen heb ik trouwens nog nooit waargenomen...

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:51

Yessy schreef:
Heel gek misschien maar toen ik mijn vader voor het eerst op mn (western)paard zette, deed hij dit inderdaad, knieen optrekken enzo, waardoor het heel moeilijk voor hem is haar normaal te laten lopen omdat hij constant iets druk geeft en ze dus steeds harder gaat lopen waardoor hij nog verkrampter gaat zitten.
Mijn moeder daarentegen (nooit paardgereden) zat rustig en ontspannen en kan dus veel makkelijker rijden, terwijl ze minder ervaring heeft met paarden.

Ik heb geen idee waarom maar dit was wat mij altijd opviel Knipoog

Volgens mij heeft dit niets te maken met het 'man'- of 'vrouw' zijn Lachen .
De meeste mensen die voor het eerst op een paard stappen zullen bij het aandraven de foetushouding (verkrampt in een bolletje) aannemen, om zo hun evenwicht te bewaren. Stilletjesaan zullen ze dan leren om een andere houding aan te nemen.
Ik denk dat je moeder 'toevallig' minder gespannen was dan je vader, maar dat dit niets te maken had met het geslacht.

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:34

annemiekie schreef:
Precies, Edward en Hans-Peter zijn ook hetero, volgens mij. En dat zijn toch wel echt van die 'dressuurmannen' Als dat gezeik over homo-dit en homo-dat...

Ben het met jullie eens Annemiek en Tomm!!!
ook hetero's kunnen het vast net zo goed... wat ik wel grappig vindt is dat er in topic is geschreven dat bokker de houding van edward vreselijk vinden en zich eraan storen vooral als hij op gribaldi zit en nu hij bekend is, is hij geweldig! beetje maf Scheve mond Verdrietig
Dressuurruiters (mannelijke) zijn er veel van die homo's zijn maar so what een hetero kan het net zo goed hoor..

Romy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:49

Tomm schreef:

OK, Tomm is dus géén homo, da wee ik nu wel.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:13

gijsenkim schreef:
Misschien moet ik toch maar wat salsalesjes gaan volgen om beter te leren zitten Haha! Haha! Haha!

volgens heather moffet was dat idd de methode....

Volgens mij moet je helemaal niet schuiven in je zadel maar stil op je plek blijven zitten en idd de klappers onder je kont met je lichaam opvangen. Beetje het idee van die spaanse danseressen, veel actie in het onderlijf en bovenlijf stil.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:32

Denk dat je het niet zo moet opvatten Tomm. Wat luchtiger nemen. Want zo is het absoluut niet bedoeld.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:31

Ergens kan ik Tomm wel begrijpen, als een jongen dressuur doet of zelfs gewoon recreatie krijgt hij vak dat label opgeplakt...
En dat vind ik heel jammer want dat schrikt veel jongens af.
Nou blij te zien dat het niet iedereen afschrikt, Tomm dan verdwijnt dat praatje binnenkort helemaal Haha!
Maar denk wel dat ze hier op bokt gewoon aan lachen waren, en dat het niet zo bedoeld was, al kan ik wel begrijpen dat doordat andere mensen zo'n dingen wel menen het soms kwetst
Maar zoals ik al zei, hier op bokt mag je zeker zijn dat het niet slecht bedoeld was Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:05

verootjoo schreef:
Vrouwen hebben een groter 'gat' in het bekken dan mannen, omdat daar een baby doorheen moet kunnen.

...en óm dat grotere gat heb je dus een ander bekken zitten dat zowel in voor- als in zij-aanzicht typerend verschilt.
Wat het voor de beweeglijkheid uitmaakt kan ik me niet voostellen, dus zeg ik niets over.

Doordat de heupkommen verder naar buiten moeten zitten om plek te hebben voor het grotere gat, is de stand van de dijbenen is logischwijze ook anders, daardoor de hoek in de knieën met de onderbenen en ja, dat vraagt een ander zitvlak op het zadel: breder van boven en wat stijler ter hoogte van de dijen.
Cru gezegd hebben vrouwen x-benen in vergelijking met mannen: als je van twee typische skeletten de dijbenen verticaal onder de heupkommen zou zetten, dan staan de voeten van de vrouw beduidend verder naar buiten.
Ik heb er een aantal heel duidelijke tekeningen van gescand. Zodra ik dat plaatje op de andere pc boven water heb zal ik dat plaatsen.

Ik geloof verder dat niet veel mensen denken dat ik een paardrijdende homo ben Schijnheilig al hoor ik wel eens dat ik een mietje ben als ik een helm opzet.
Lijkt me trouwens een vooroordeel waar je heerlijk misbruik van kan maken en ik dus niet zo snel over zou piepen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 22:59

Op www.equinestudies.org vind je in de "knowledge database" een interessant stuk over dit onderwerp, "who's best fit to ride" Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:08

OK dan! Interessante link Prompertje!

gijsenkim schreef:

Heel eerlijk; sinds dat ik salsalessen heb genomen (drie jaar lang) zit ik vele malen beter...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:36

Waarom zou je het als dressuur rijdende man erg moeten vinden om als homo aangezien te worden?
Als iemand mij homo wil noemen, best hoor Lachen
Ik rij er geen pas beter of slechter door Knipoog

Een vrouw is wel anders gebouwd, maar het heeft volgens mij ook gewoon te maken met zittalent. Zoals al eerder aagegeven is Lachen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:40

Romkabouter schreef:
moeten vinden om als homo aangezien te worden?
idd, alsof "hetero" ook een scheldwoord is.