Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heb gereden... Hoe goed je het kunt voelen verschilt voor mij van paard tot paard. Ben er nog niet helemaal achter hoe dat komt...runningkawa schreef:whoooo
easy
denk dat vele die hier in dit topic reageren heel goed weten wat rechtrichten is
En rechtrichten doe ik itt de both met m'n benen ipv m'n handen
Dus niks 1 hand hoger en dat soort ongein
rechtrichten doe je van achter, niet van voor.
en als jij de bolling uit je paard wilt rijden zal hij moeten begrijpen wat het betekend als je 1 been daarvoor gebruikt (eenzijdige beenhulpen)
En hoe leer ik een grasgroen paard na een tijdje aan wat 1 zijdige beenhulp is, door een pasje te wijken (dan heb ik het niet over 10 meter)
pasje schoudervoor, zodat je het zwakke achterbeen onder leert treden.
met alleen mar rechtuit huppelen, zal hij nooit daarin sterker worden en zich daar goed en recht leren dragen.

de enige is op de wereld die paarden kan rechtrichten (ik geef dan ook een voorbeeld). IK heb er alleen wel baat bij. Ik geef ook mijn mening
en bij mij helpt het wel maar ook bij anderen gelukkig
. En dat is wat ik ook zie, want ik bekijk ontzettend veel combinaties overal waar ik kom. Ik pas niet altijd het schoudervoor toe, dat is wat ik zeg, het is afhankelijk hoe scheef paard is. Maar ik begin ga ik zoals ik beschreven heb juist paard van zijn been afzetten door middel van (contra)stelling en later op andere kant kan het zijn door middel van terug sturen naar lijn waar ik hem wil hebben of als paard binnenbeen ver buiten massa zet dmv schoudervoor. Maar niet altijd.

Lovely schreef:En HOE dacht je dat paard recht te richten als je geen oefeningen mag rijden???
Is het weer grote-onzin-op-bokt-maandag ofzo??
ik kan mij vergissen maar in je 1e twee posts klinken wat sarcasme doorheen??Locanda schreef:Hangt ervan af welke oefeningen!
Er zijn oefeningen die helpen de balans te zoeken.
Maar voor andere oefeningen moet de goede balans er al zijn.
Ik vind de oefeningen in de B en L1, of oefeningen die daar gelijkwaardig aan zijn, geschikt om de balans te vinden.
Voor de dingen in het M en hoger, plus alle oefeningen die meer onder die categorie vallen, moet er al een juiste balans zijn.
L2 zit er een beetje tussenin naar mijn mening.
Pellie schreef:ik geloof eerder dat het een ik-ben-met-het-verkeerde-been-uit-bed-gestapt-dag was??ik kan mij vergissen maar in je 1e twee posts klinken wat sarcasme doorheen??
Ik heb ook voor de eerste optie gekozen. punt 1 omdat Gam en ik nog niet aan de genoemde oefeningen (schoudervoor, binnenwaarts etc.) toe zijn maar wel aan de balans werken door simpele oefeningen (voltes, rechtuit etc.) te doen. Dus het kan heus wel Lovely!!

.