inka schreef:Voor elk positief iets moet je hem belonen.
Dus ookal zit je er pas na een halfuur op, hij is toch blijven staan om jou er op te laten. Je moet niet altijd het negatieve, maar ook het positiefe benadrukken ( klinkt een beetje soft, is niet zo bedoelt).
Bij het opstijgen een teugel korter nemen werkt super. Desnoods pak je de teugel bijna bij het bit. Je kan mij niet wijs maken dat hij dan nog weg kan lopen.
Tja nu moet ik dus in schande bekennen dat ik ben opgestapt toen hij stopte om te mesten, na dit een half uur op de vele manieren getracht te hebben, zoals jullie hierboven hebben geschreven. Niet echt zijn idee dus om stil te blijven staan (ok: een beetje)... Ik denk dat ik anders gisteren er niet op was gekomen... Boas had dan 'gewonnen'....
Ik zal gaan proberen om de binnen teugel nog korter te nemen (maar ja, hij moet zijn hals dan wel zover kunnen doorbuigen, ik wil geen geblesseerd paard), misschien helpt het... Nu loopt hij gewoon door de (zeer korte) teugel heen of hij gaat achterwaarts... Helaas verzint hij niet dat stilstaan minder zorgen opleverd. Hij is dus slim, maar niet zo slim...