kracht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:44

runningkawa schreef:
Lange benen, dat lijkt me soms wel erg handig
heb dan toch het idee dat als ze flink bokken je meer been om de buik hebt om vast te houden Haha!

Voor het bokken misschien wel maar voor het dressuur rijden écht niet hoor... Mirk is maar heel iel en ik heb super lange benen. Erg lastig om bepaalde oefeningen te doen.

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:45

tuurlijk niet, hou jij vast, dan gaat het paard alleen nog maar meer in verzet.
gewoon ophoudingen maken, pak hem vast en laat weer los.
het loslaten is het belangrijkste, ben nu mn paard aan t inrijden, en die, terwijl hij geen ervaring heeft met bit en rijden e.d., reageert op vasthouden met veel verzet, zodra je loslaat doet ie wat je vraagt.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:37

van kracht win je het nooit van een paard,
dus je moet het slim spelen om het maar ff zo te zeggen.
Kracht heeft dus niets te maken met paardrijden..
paarden zijn namelijk veel en veel en veel sterker dan ons!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:22

Wat voor kracht bedoel je eigenlijk?? Kracht vanuit je handen/armen/rug is niet helemaal de bedoeling.. Het paard is altijd sterker en je zal het altijd verliezen. Ga niet zitten treken in die mond, maar houd je arm ontspannen en zit netjes rechtop, kijk voor je uit en zorg dat je paard voorwaarts is. Kracht heb je wel degelijk nodig als je je paard een beetje normaal wil rijden. KRACHT VANUIT DE ACHTERHAND! Het binnenachterbeen moet zo ver onder de massa treden om nageeflijk te kunnen lopen. Het paard moet dus kracht zetten om aan de teugel te kunnen gaan lopen en zich rond te kunnen maken. Zet je altijd kracht op je hand, doe je iets heel erg fout en daar zal je paard niet beter van worden! Vroeg of laat zal het paard in staking komen en moet je een hoop geduld hebben [en lessen] wil je het vertrouwen in je hand terug van het paard. Vertrouwen opbouwen duurt lang, het kapotmaken gaat zo makkelijk...! Ga eens goede les halen bij iemand die je kan leren wat ontspanning is en die er constant op let!! succes

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:45

Ik vind dat je bij paardrijden ook geen kracht moet gebruiken, hoe groot of sterk je paard ook is, een paard wint toch altijd als het moet! mijn onderschrift past er wel een beetje bij Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:49

Paardrijden vergt wel heel veel van je spieren.............. maar niet van je kracht........

Om het geheel wat verwarrender te maken Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!