Wie rijd hier op dravertjes? Zo ja, heb je tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:41

Volgens mij rijd je je paard daar inderdaad flink mee de klote in.. 100 euro dr op dat ie de keer daarop net zo hard wegsprint?.. niet serieus bedoeld maar bij wijze van..

Je moet gewoon je paardje flink wat vertrouwen geven, langzaamaan komt ie vanzelf beter naar je hand en kun je hem heel makkelijk terugrijden. Maar ga alsjeblieft je paard niet kapot lopen rijden, daar schiet je dus echt NIKS mee op.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:48

Ik vind het ook zware onzin, sowieso begrijp ik dat stukje niet helemaal maar als ik het goed begrijp, dan is het zeker weten geen aanrader.

DeeSjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:28

tsjah.. ik vond het ook nogal raar idd..Tong uitsteken.. Verward dat van dat ze rechtsom moeilijker vinden is zeker wel waar, tenminste dat heeft die van mij wel..

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:35

ruitje schreef:
Nou die methode vind ik echt lekkere onzin,een goed idee als je je paard naar de stinkmodder wil rijden denk ik?Alsof hij dan,als hij zich weer lekker fit voelt niet zo af en toe nog eens lekker zijn benen wil strekken?Nee,dit vind ik echt het raarste advies wat ik ooit gehoord heb!Dat van dat links en rechts klopt meestal wel,omdat ze inderdaad linksom koersen,alhoewel de meeste trainers hun dravers tegenwoordig ook goed rechtsom trainen(om scheefheid te voorkomen)!Als je draver kan tolten is dat zeker de moeite waard ja!

Tja kan misschien zijn hoor maar dit heb ik toch wel zelf gezien. We zeiden ook toen van: Tja, zo rijd je die naar de knoppen enzovoort, maar nu is die toch wel lekker goed om te rijden.

Misschien is het raar advies, mja. Ik vind ook dat niet elke methode past op elk paard, misschien daarom.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:09

Nou naar mijn idee past deze methode maar op heel weinig paarden.Ik vind dat je geluk heb gehad dat die draver nu niet nog gekker is geworden,en dat hij niks mankeerd.Of loopt hij nu zo rustig omdat hij een blessure heeft en nog maar 3 benen over heeft om op te staan(dan wil het lopen wel eens moeilijker gaan!)Dat het bij dat paard werkt wil niet zeggen dat het bij anderen werkt,ik durf er 100 euro op te wedden(zo nu hebben we samen 200) dat dit NIET werkt!

x_Josine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:51

Mijn draver kon eerst ook moeilijk galopperen in de bak. Eerst moet je proberen om de draf goed onder controle te krijgen. Als het kan om het hoofd omlaag te krijgen. Veel overgangen rijden om de concentratie vast te houden. En dan in de hoek met veel stelling proberen aan te galopperen. Op de volte vind mijn draver het makkelijker om te galopperen omdat ze er dan minder snel uit valt. Ze kan nu met haar hoofd naar beneden galopperen maar na de galop is de concentratie volledig weg en is ze helemaal hyper dus dan moet je met het dressuurwerk weer helemaal opnieuw beginnen maar ze kan langzaam en goed galopperen.
Succes ermee.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:30

Zoals op de vorige blz is beschreven een paard rijden is imo de manier om je paard kapot te rijden Scheve mond Ik zou het in ieder geval niemand aanraden en ik moet zeggen dat ik nog aardig ben als ik zeg dat je idioot bent als je je paard zo rijdt Scheve mond

Mijn eigen draver rij ik nog maar erg weinig dressuurmatig, maar toen ik dat deed deed ik het in ieder geval niet op die manier. Gewoon rustig beginnen en warm rijden. Een rondje galop hielp bij Ofir ook heel goed, omdat dat hem erg veel moeite kostte. Verder veel overgangen, en veel (slange)voltes en bochten rijden. Als ik weer aan de slag zou gaan kan ie prima nageeflijk lopen, zelfs met hackamore Schijnheilig

Dat links of rechts beter gaat, gaat volgens mij niet op. Ofir kan alle kanten op hard Haha! Gewoon rustig beginnen en vooral niet hard laten gaan en het dan proberen. Als ik Ofir vanaf het begin rustig hou, is er niets aan de hand. Zou ik hem eerst hard laten gaan en daarna pas werken aan het rustig lopen, dan is er weinig te beginnen. Zorg ervoor dat ie leert dat er een verschil is tussen werken in de bak en hard rennen. Ofir weet inmiddels precies hoe het zit

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:53

xtostarlight schreef:
Je moet overigens ook eens proberen of ie kan tölten!! Zo ongeloofelijk gaaf is dat

Mijne kan het (nog) niet onder het zadel, maar heb verschillende dravers gereden die heerlijk tölten!

Splash kan tölten zit idd lekker, maar neit goed als je dressuur wil gaan rijdne en hij/zij gaat het onder je proef doen Knipoog
ik heb het splash eerst af moeten leren en nou doet ze het alleen nog buiten en als ze aan het kloten is

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:06

Ik denk dat je voor tolt gewoon een apart commando moet verzinnen ofzo.Ik bedoel,je gaat je paard toch ook geen stap afleren omdat hij dat misschien in de proef gaat doen Tong uitsteken !Het is gewoon een extra gang,dus hetzelfde als stap draf & gallop.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:08

ruitje schreef:
Ik denk dat je voor tolt gewoon een apart commando moet verzinnen ofzo.Ik bedoel,je gaat je paard toch ook geen stap afleren omdat hij dat misschien in de proef gaat doen Tong uitsteken !Het is gewoon een extra gang,dus hetzelfde als stap draf & gallop.

mijn paard deed het gewoon ipv draven, best wel irritant op zo'n moment hoor

DeeSjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:02

misschien stom.. maar wat is tölten ookalweer precies...?? Bloos!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:06

speciale gang (doen de meeste ijslanders) zit heerlijk en hobbelt amper tot niet Tong uitsteken