Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ruitje schreef:Nou die methode vind ik echt lekkere onzin,een goed idee als je je paard naar de stinkmodder wil rijden denk ik?Alsof hij dan,als hij zich weer lekker fit voelt niet zo af en toe nog eens lekker zijn benen wil strekken?Nee,dit vind ik echt het raarste advies wat ik ooit gehoord heb!Dat van dat links en rechts klopt meestal wel,omdat ze inderdaad linksom koersen,alhoewel de meeste trainers hun dravers tegenwoordig ook goed rechtsom trainen(om scheefheid te voorkomen)!Als je draver kan tolten is dat zeker de moeite waard ja!
Ik zou het in ieder geval niemand aanraden en ik moet zeggen dat ik nog aardig ben als ik zeg dat je idioot bent als je je paard zo rijdt
Gewoon rustig beginnen en vooral niet hard laten gaan en het dan proberen. Als ik Ofir vanaf het begin rustig hou, is er niets aan de hand. Zou ik hem eerst hard laten gaan en daarna pas werken aan het rustig lopen, dan is er weinig te beginnen. Zorg ervoor dat ie leert dat er een verschil is tussen werken in de bak en hard rennen. Ofir weet inmiddels precies hoe het zit
xtostarlight schreef:Je moet overigens ook eens proberen of ie kan tölten!! Zo ongeloofelijk gaaf is dat
Mijne kan het (nog) niet onder het zadel, maar heb verschillende dravers gereden die heerlijk tölten!
ruitje schreef:Ik denk dat je voor tolt gewoon een apart commando moet verzinnen ofzo.Ik bedoel,je gaat je paard toch ook geen stap afleren omdat hij dat misschien in de proef gaat doen!Het is gewoon een extra gang,dus hetzelfde als stap draf & gallop.