achteruit gaan lukt voor geen meter!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:44

Ik heb dit probleem ook.. ik geef de goede hulpen en andere paarden gaan bij mij gewoon achteruit.. alleen die van mij vertíkt het gewoon.. hij kan het heel goed, vanaf de grond kan ik hem altijd achteruit laten gaan, alleen als ik erop zit. En als ik dan de hulp meer door laat komen, probeert hij omhoog te komen.. hij is echt aan het pesten, hij heeft gewoon geen zin om moeite te doen. Maar ik weet ook niet wat ik moet doen, want aan een paard dat omhoog komt heb ik ook niet zoveel . Wel oefen ik net zo lang tot hij het goed doet en als hij het 1x goed heeft gedaan belonen en stoppen met de oefening.. alleen met vrijrijden lukt het écht niet!!

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:04

lowara schreef:
Dus dan doen jullie het verschillend Lachen Maarre ben geven is ook een vorm van vragen Lachen zwaar maken (zo heb ik het geleerd hoor) is voor mijn paard het teken om langzamer te gaan, niet achteruit. Hoe laat je je paard dan bv tijdens het stilstaan ook echt stilstaan als je zwaar zitten als hulp hebt voor het achterwaarts? dan gaat hij toch naar achteren ipv blijven stilstaan? (lijkt mij hoor)

Hallo,wij gaan juist licht zitten ,dus zodra ik licht ga zitten komt het paard al naar achteren,oplaats hoef ik de teugel niet eens meer te gebruiken.
dus zwaar zitten is het tegenovergestelde ,maak ik me zwaar gaat ie langzamer dus zo laat ik hem dan ook stoppen.
het geeft niks hoe jij het doet ik wil niet zeggen dat dat verkeert is wij doen het gewoon op een andere manier zo heeft iedereen een eigen manier groetjes essie Lachen

santerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:07

Okkie1 schreef:
Dan zou je paard bij een ophouding al achteruit gaan Verward

Nee hoor, voor een ophouding ga ik zwaar zitten en neem de teugel iets op.

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:26

Nee want dan zit je toch niet licht in het zadel? Tis de bedoeling dat ie op t laatst op je zit achterwaarts gaat..

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:14

santerra schreef:
Nee hoor, voor een ophouding ga ik zwaar zitten en neem de teugel iets op.

Een ophouding moet je ten alle tijden kunnen maken, ook als je licht rijdt!
Een ophouding is een korte teugelhulp geven door bijv. een vuist (licht eraan hoe goed je hem door moet laten komen hoe strak je je vuist spant) maken met lichte kuitdruk erbij om het paard van achter eronder te houden!