moetik wel og geen peeskappen omdoen in het bos!?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:19

Ik raad het altijd af. Er kan zand tussen komen of zelfs steentjes of takjes en dan kan je heel veel schade aanrichten aan de benen.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:52

Ik doe het altijd wel. Mijn paard maakt van blijdschap nog wel eens gekke sprongen, en kan zichzelf daarbij aantikken.

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:58

Ik doe het altijd om met alles wat ik met mijn paard doe want ze tikt zich wel eens aan en het is een goede bescherming voor hun pezen. dus ik zou zeggen doe wel peesbeschermers om maar je mag het natuurlijk zelf weten als jij liever zonder rijd is dat ook goed wat jij wilt.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:20

Anoeska schreef:
Ik doe het altijd wel. Mijn paard maakt van blijdschap nog wel eens gekke sprongen, en kan zichzelf daarbij aantikken.

En dat wil in het bos natuurlijk wel, paarden zijn dan altijd blij (zowat)
Als ik jou was Sharona zou ik ze wel om doen bij Akino, want ze loopt ook met haar benen heel dicht bijelkaar. In de bak heb je ze ook altijd om, en in het bos zou ik ze dan al helemaal om doen!
Dusty heeft dat niet echt nodig, dus ik rijd altijd zonder in het bos Lachen
Het is denk ik heel erg verschillend per paard.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:35

Ik ben ook een voorstander van wél beschermen! In het bos kunnen ze er takken tegen aan krijgen.. sowieso rijdt ik Altijd met bescherming.. bandages in de bossen ben ik niet voor, ik ben altijd maar bang dat ze bij het zwemmen ofzo losraken.. en dan weet ik ook waar je eindigt. Als je bang bent om ze te verliezen kun je over je peeskappen nog bandage bandjes doen, dan zitten ze dubbel vast!!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:49

als ik naar buiten ga doe ik altijd peesbeschermers om, hetzelfde met springen.
met gewoon rijden niet, vlieg klapt niet tgeen elkaar, maar als je naar buiten gaat, of springt vind ik het toch wat veiliger, zeker als je een sprintje trekt of ze maken een rare beweging, of een gekke srong.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:50

DANIenVLIEG schreef:
als ik naar buiten ga doe ik altijd peesbeschermers om, hetzelfde met springen.
met gewoon rijden niet, vlieg klapt niet tgeen elkaar, maar als je naar buiten gaat, of springt vind ik het toch wat veiliger, zeker als je een sprintje trekt of ze maken een rare beweging, of een gekke srong.

precies, met springen doe ik ze ook om (peesbeschermers én kogelbeschermers). Langs de weg niet altijd.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:21

Ik zou het niet doen, tenzij je paard strijkt of er een gewoonte van maakt zichzelf aan te tikken.
In het bos hebben die dingen namelijk meer nadelen dan voordelen, blijft zooi onder zitten en het wordt ontzettend warm eronder. Voor een uurtje in de bak niet erg, maar in het bos blijf je meestal wel wat langer hangen.
(ik wil in ieder geval)
Ook als een paard schrikt weet ie meestal hartstikke goed waar hij zijn poten neer moet zetten..