het wil gewoon niet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:27

jackim schreef:
Slim Haha! , maar om nou elke dag een parcourtje te nemen Cool

on- topic:
Hou het afwisselend, ga eens springen zoals RK al zei, neem een buitenrit. En hou het werk zeer afwisselend( met de nadruk op zéér Knipoog )
Is een paar weekjes vakantie geen optie?
Dan kan je daarna weer "opnieuw" beginnen, ga eens zonder zadel etc.
Mijn paard heeft het ook gehad, en wat ook goed hielp is dressuur met pionnetjes etc.(slalommen) kortom wees creatief.
En zoals ze hier al zeggen laat je paard/harnachement etc. eens goed nakijken. En als het in de dressuur helemaal niet goed gaat, is het dan niet slim om weer van terug naar af te gaan..(basis)

Hier ga ik in mee, en sluit een medische oorzaak zeker niet uit!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:36

maar dan zou het springen toch ook niet zo goed gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 17:29

missnynke schreef:
maar dan zou het springen toch ook niet zo goed gaan?

Tja, met spruingen vraag je op dressuurgebied veel minder dan wanneer je gericht met dressuurtraining bezig bent.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:54

maar als er iest lichemelijk niet goed is dan zou je paard toch ook niet goed presteren bij het springen?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:58

Fellor schreef:
Tja, met spruingen vraag je op dressuurgebied veel minder dan wanneer je gericht met dressuurtraining bezig bent.

Dat is nou echt zo'n opvatting die van geen kanten klopt. Je zou eens moeten zien hoe de meeste professionele springruiters hun paarden dresssuurmatig voorelkaar hebben. Zonder een goede dressuurmaitge basis kun je het springen ook wel vergeten. Tenzij je alleen maar wat doelloos wilt gaan crosssen. (En ik spreek uit eigen ervaring want ik dacht vroeger precies zo)
Trouwens, ik denk dat die opmering van Gijsenkim meer sarcastisch was bedoeld Verward (of heb ik dat verkeerd begrepen?)

Mijn tip, kijk eens kritisch naar jezelf, je instruktie en sluit alle lichamelijke/medische oorzaken van het paard eerst uit.
En eens les van een ander nemen kan ook geen kwaad, zoveel mensen zoveel ideeen.
En wil het paard gewoon echt niet, kun je altijd nog proberen gewoon lekker buitenritjes te gaan maken.
Buitenrijden wil natuurlijk niet zeggen dat je je paard dan niet in de hand hoeft te hebben, maar dat is vaak wat relaxter dan dressuur of springen
Laatst bijgewerkt door Faline op 13-06-04 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:01

hihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:09

*volcano* schreef:
:n Dat is nou echt zo'n opvatting die van geen kanten klopt. Je zou eens moeten zien hoe de meeste professionele springruiters hun paarden dresssuurmatig voorelkaar hebben. Zonder een goede dressuurmaitge basis kun je het springen ook wel vergeten. Tenzij je alleen maar wat doelloos wilt gaan crosssen. (En ik spreek uit eigen ervaring want ik dacht vroeger precies zo)
Trouwens, ik denk dat die opmering van Gijsenkim meer sarcastisch was bedoeld Verward (of heb ik dat verkeerd begrepen?)

Mijn tip, kijk eens kritisch naar jezelf, je instruktie en sluit alle lichamelijke/medische oorzaken van het paard eerst uit.
En eens les van een ander nemen kan ook geen kwaad, zoveel mensen zoveel ideeen.
En wil het paard gewoon echt niet, kun je altijd nog proberen gewoon lekker buitenritjes te gaan maken.
Buitenrijden wil natuurlijk niet zeggen dat je je paard dan niet in de hand hoeft te hebben, maar dat is vaak wat relaxter dan dressuur of springen

Zucht...je hoort me toch ook niet zeggen dat springruiters zonder goede dressuurbasis springen ?? Maar het si toch wel duidel;ijk dat je tijdens het springen anders bezig bent dan tiojdens een dressuurtraining en dat er daardoor misschine een bepaald deel van het lichaam dat tijdens zwaardere dressuur niet mee wil werken ofzo. Tuurlijk snap ik ook wel dat een goede springtraning een onvoorwaarlijk goede dressuurbasis als voorligger heeft.

En wat het doelloos rondcrossen betreft, tuurlijk werkt dat niet. Neem aan dat iedereen die serieus met sporingen bezig gaat en niet met dressuur bezig is zichzelf wel tegenkomt omdat zijn paard niet los is en naar de hulpen staat.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:24

Fellor schreef:
Zucht...je hoort me toch ook niet zeggen dat springruiters zonder goede dressuurbasis springen ?? Maar het si toch wel duidel;ijk dat je tijdens het springen anders bezig bent dan tiojdens een dressuurtraining en dat er daardoor misschine een bepaald deel van het lichaam dat tijdens zwaardere dressuur niet mee wil werken ofzo. Tuurlijk snap ik ook wel dat een goede springtraning een onvoorwaarlijk goede dressuurbasis als voorligger heeft.

En ik ben van mening dat de dressuurmatige basis van de topicstarter er (aan haar berichten te lezen, ik heb haar natuurlijk niet zien rijden) nog niet goed genoeg voor is om te gaan springen. Dus dan vind ik zo'n opmerking wat ongepast.
Om goed te kunnen springen vind ik dat je toch minstens de basis gangen inorde moet hebben en verder de stelling en buiging, aanleuning, ontspanning en ook bij het springen moet je soepele wisseltjes kunnen springen (in het parcour en ik kan me niet herinneren dat wissels al voorkomen in de L2) En hieraan zullen ongetwijfeld nog wel wat dingen kunnen worden toegevoegd)
En als je het dan wel weet, waarom vermeld je dat er dan niet meteen bij?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:36

nou ja niet alle paarden hebben evenveel dressuuraanleg, je hebt een kruising friesx welsh, hij heeft veel bouw van een fries, dus ik vind l2 best netjes....
het springen gaat nu eenmaal beter, misschien heeft ie daar meer lol in.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:54

Geen dressuuraanleg wil niet per definitie zeggen dat de dressuur basis niet goed kan zijn... Verward

En L2 is inderdaad ook wel netjes, maar als je dan problemen hebt moet je uitzoeken waar het door komt. En in de meeste gevallen ligt dat aan de ruiter, de gezondheid van het paard of het harnachement.
Als dat allemaal is uitgesloten dan zou ik zeggen, hij heeft er echt geen zin in en dan kun je een lang gevecht aan gaan of gewoon doen wat jij en het paard leuk vinden, bijvoorbeeld ontspannen buitenritjes

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:02

of springwedstrijden....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:07

missnynke schreef:
of springwedstrijden....

Rolleyes
Doe wat je niet laten kunt he..
Ik heb mijn advies gegeven en de TS kan er mee doen wat ze wil. Maar als ze echt serieus bezig wil zal ze toch moeten gaan nadenken over wat ze doet en of dat goed is. Anders zal ze steeds weer tegen een muur aan lopen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:20

Ik heb net even in je profiel gekeken HedwigG, het is een leuk paardje hoor Met een beetje goede training/lessen kun je daar echt wel verder mee komen.
Ik heb anders wel een tip voor je als je nog iemand zoekt die goed kan lesgeven. (en das ook niet zover uit jouw buurt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:45

*volcano* schreef:
En ik ben van mening dat de dressuurmatige basis van de topicstarter er (aan haar berichten te lezen, ik heb haar natuurlijk niet zien rijden) nog niet goed genoeg voor is om te gaan springen. Dus dan vind ik zo'n opmerking wat ongepast.
Om goed te kunnen springen vind ik dat je toch minstens de basis gangen inorde moet hebben en verder de stelling en buiging, aanleuning, ontspanning en ook bij het springen moet je soepele wisseltjes kunnen springen (in het parcour en ik kan me niet herinneren dat wissels al voorkomen in de L2) En hieraan zullen ongetwijfeld nog wel wat dingen kunnen worden toegevoegd)
En als je het dan wel weet, waarom vermeld je dat er dan niet meteen bij?

Omdat het er niet om gaat hier in hoeverre je een dressuurbasis nodig hebt bij springen maar dat haar paard met springen nergens last van heeft, waarop ik zei dat dat misschine komt omdat je met springen anders met je paard bezig bent . Lezen is ook een vak, t hoeft niet meteen zo aanvallend hoor. Maar goed, er meteen vanuit gaan dat iemand anders het verkeerd bedoeld is ook een vak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:46

*volcano* schreef:
Ik heb net even in je profiel gekeken HedwigG, het is een leuk paardje hoor Met een beetje goede training/lessen kun je daar echt wel verder mee komen.
Ik heb anders wel een tip voor je als je nog iemand zoekt die goed kan lesgeven. (en das ook niet zover uit jouw buurt)

Trouwens knap dat je dat vanachter je computer kunt beoordelen. Om even door te gaan op ononderbouwd e.d. Waarom leg je dat ook niet meteen even uit.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:10

Je hoeft niet meteen op je teentjes getrapt te zijn hoor Clown
Ik wil alleen maar helpen. Maargoed, om even terug te komen op wat missnynke zei over de bouw. Wat ik bedoel te zeggen is dat het paard echt geen 'slechte' bouw heeft of geen dressuur aanleg heeft. Het zal geen topper zijn, maar hij ziet er niet uit alsof hij niet goed dressuurmatig zou kunnen worden gereden.
En Fellor, als het aanvallend overkwam, dat was niet de bedoelling, zo zie je zelf ook maar weer hoe snel je verkeerde ideeen krijgt bij een bericht.
(Over jou 'lezen is ook een vak' opmerking gesproken, zal m misschien aan mij liggen maar dat komt voor mijn gevoel heel wat 'aanvallender' over dan mijn 'waarom zeg je dat er dan niet meteen bij?')

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:48

als ik jou was zou ik een onderzoek laten doen misschien heeft ze las van haar rug, benen tanden noem maar op..

en als dat het niet is waarom zou je haar dwingen misschien wilt ze helemaal niet niet dresuur matig gereden worden.

wissel het rijden af met springen, over straat rijden, longeren enz.
geef haar ook vrij..

als je veel verschillende dingen met haar doet kan je erachter komen wat ze leuk vind.
en misschien als je minder dresuur rijd gaat ze het leuker vinden..

maar ik raad je aan om te gaan springen af en toe..

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 10:51

ja bedankt allemaal. ik denk dat ik voorlopig gewoon stop met de dressuur. gewoon lekker buitenritten maken. en af en toe een sprongetje.
en ik heb al veel instructrices gehad en na een paar lessen wil het gewoon niet meer. ik denk dat ze het gewoon niet leuk vind...

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:39

missnynke schreef:
hoe ging het dressuuren vandaag?
gefeliciteerd met je eerst springproef, jammer dat je viel bij de tweede!!!(het zag er wel heel komisch uit, sorry :p)

HedwigG schreef:
haha ja vond het zelf ook wel komisch hoor Tong uitsteken ik viel in slomoshion ( of hoe je dat ook maar schrijft Knipoog ) zou er nog op klimmen maar wou niet.
ik heb me afgemeld voor de dressuur

offtoppic: haha jahh zag er inderdaag komisch uit ... Haha! haha,, naja,.. gelukkig heb je je niet pijn gedaan Knipoog Tong uitsteken Vrijdag weer een kans Haha! ..