Aanspringen galop op linker of rechterbeen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:55

Ik leer ze aanspringen op het buitenbeen. Juist vanwege de wissel(serie)s. Bovendien begint de galopsprong met het buitenachterbeen, je activeert daarmee dus de hele sprong.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:23

Ik hou mijn binnenbeen op de plek, vlak bij de singel. Buitenbeen wat naar achter. Bovendien probeer ik mijn zit meer op het binnenachterbeen te brengen.

Welpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:37

Ik leer de paarden die ik rijd op het buitenbeen aan te springen. Heb ik zo geleerd van mijn instructrice. Ik mag echt niets doen met mijn binnenbeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:20

Dan ben ik toch niet de enige die het zo doet.
en ik maar denken dat ik het verkeerd aangeleerd heb Lachen
valt dus mee zie ik.
En idd nog nooit geen problemen ondervonden, vandaar dat ik het altijd eigenwijs "verkeerd' bleef doen Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:47

runningkawa schreef:
Dan ben ik toch niet de enige die het zo doet.
en ik maar denken dat ik het verkeerd aangeleerd heb Lachen
valt dus mee zie ik.
En idd nog nooit geen problemen ondervonden, vandaar dat ik het altijd eigenwijs "verkeerd' bleef doen Lachen

ik doe het ook hoor Kawa. En veel westernruiters ook. Alleen het buitenbeen geeft gewoon op de singelplek de galopshulp. En je gaat in de gewenste galop zitten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:50

gelukkig, ik ben dus niet gek gewoon een vliegtuig. Ik heb het ook zo geleerd, en iemand beweerde laatst dat dat volslagen fout was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:36

Eigenlijk doet het er volgens mij niet eens zo heel erg veel toe. Het hangt er een beetje vanaf hoe het inpast in de manier waarop je je overige hulpen geeft. Als je maar consequent bent in hoe je het doet.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:29

Ik heb het altijd zo geleerd dat ik mijn buitenbeen een stukje naar achter moet leggen en een beetje druk te geven met het binnenbeen.
Maar bij apollon hoef ik vaak m'n buitenbeen maar een stukje te verschuiven en ze springt al aan. Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:44

_Tanja_ schreef:
Ik heb geleerd binnenbeen op de singel en buitenbeen achter de singel. En dan met mijn binnenbeen een signaal te geven.
Met mijn teugels weet ik eigenlijk niet wat ik doe Bloos! . Volgens mij houd ik ze gewoon op maat en doe er niks mee

zo doe ik het ook maar het gaat eigenlijk outomatich ik zal er eens op gaan letten

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:44

Ik leer nu in mijn lessen buitenbeen achter de singel, met mn binnenbeen niets, er gewoon afhouden. en alleen binnen hand omhoog, om een beetje stelling te vragen, maar wel zodat ie niet een eind van zn hals afgaat, want dan valt ie naar binnen. Zo hoef je je binnenbeen helemaal niet te gebruiken.
T werkt bij mij nu perfect!!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:24

Wat moest ik lachen toen ik de naam van dit topic zag...
Ik heb sinds kort een paardje (Paradiso - Jazz x Naturel). En deze was echt anders gereden dan het verzorgpaard dat ik voor hem heb gereden. Het was een totale omschakeling...
En ja, dus ook het aangalloperen! Ik kreeg hem dus écht niet in de galop... Ja, uiteindelijk natuurlijk wel, maar dan koste het echt veel moeite. Ik deed dit idd op de "manege"-manier -> buitenbeen achter de singel, binnenbeen niets.
Par reageerde daar amper op. Dus, na enig oefenen, galopeer ik met hem aan (vanuit stap, draf wat dan ook): buitenbeen iets achter de singel en binnenbeen "eraan" (hiermee bedoel ik: een klein drukje zeg maar).

Ach ach, oefening baart kunst Knipoog

Marrgriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 00:14

Inderdaad moet bij het aanspringen van de galop het binnen been op de singel gelegd worden, en het buiten been erachter. ALs ik alleen been geen geef met mijn buiten been, heb ik hem zo in de travers lopen. Ik geef been met zowel mijn binnen als mijn buiten been, en trek zoals eerder gezegd inderdaad mijn heup aan de binnenzijde iets op. Als je je buiten been naar achter legt, trek je automatisch je "binnen" heup al iets op. Het aanspringen in de juiste galop hoeft dus inderdaad niet zo simpel te zijn als het lijkt. Maar alleen been geven met het buiten been, is volgens mij echt niet genoeg! Succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:26

Ik geef dus wel met alleen mijn buitenbeen een korte 'tik' achter de singel.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:52

Ik ben het helmaal met Zep eens!! Je buitenbeen naar achter voor het activeren van het buitenachterbeen, binnenhand ontspannen dus ruimte geven aan de binneste schouder immers die moet er uit komen voor de goede galop, dan aan het binnenbeen weggalloperen.. echter mijn paard snapt dit steeds vlotter waardoor soms het verleggen van het buitenbeen al genoeg is.. Ik doe het ook zo.. en ik heb geen moeite met zijgangen hierdoor.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:42

Bij mijn dravertje moet ik duidelijk mijn buitenbeen naar achter leggen zodat hij aanspringt. Ik denk omdat je vaker je binnen been op de singel hebt op die pleek been geeft! Ik geef het dus aan met mijn buitenbeen!

Gr maayke

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:49

Heb het ook een hele tijd gedaan op de manier:Buitenbeen naar achter en binnenbeen aandrukken.Tegenwoordig laat ik hem aanspringen door alleen mijn binnenbeen aan te drukken.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:30

Ik ben begonnen met het buitenbeen maar ik kreeg problemen in mijn appuyementen en traver. zodra ik drukte met mijn buitenbeen ging de kont naar binnen om vervolgens de bak door te vliegen omdat het paard mij niet snpate.
Ook kwam ik wel eens in de problemen bij het inzetten van een traver of appuyement dan sprong hij wel in galop aan.
Daarna ben ik begonnen met het aanspringen op het binnebeen (binnenbeen op de singel buiten iets naar achter binnebeen drukt aan ) en nu heb ik die problemen niet meer.

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:07

binnenbeen

hANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:02

Aanspringen moet je met je buiten been doen en een ophouding geven met je buiten had en dan springen ze zo goed aan!

hANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:03

ophouding met je buiten hand

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:01

hanky rullez Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:21

Zep schreef:
Ik geef dus wel met alleen mijn buitenbeen een korte 'tik' achter de singel.

Dit doe ik dus ook. Dit topic heeft Jantina overigens gestart nadat ze op mijn paard had gereden, begon al te twijfelen na al die 'binnenbeen'-reacties Knipoog
Als ik travers vraag gaat het binnenbeen er wél aan, maar dan juist om de buiging erin te krijgen.