mishandeld door zweep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:56

in 1 woord: Grondwerk!!
Eerst terug naar die basis. Het vertrouwen, het respect en de dominantieverhouding. Leid je paard vanuit de juiste positie, zodat je de leiding over kunt nemen. Doe heel veel met je lichaamstaal. Train je paard in een afgezetten ruimte, laat het los, en ga het longeren. Op je LICHAAMSTAAL nikste zweep, of wat dan ook, alleen je lichaam. Lees het boek van Hempfling, en denk de longeerzweep die hij gebruikt even weg. En ga dat eerst maar eens doen voordat je gaat rijden.
Succes!

BiancaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:58

Sluit me bij minX aan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:03

En weer wordt iemand met een rijtechnisch probleem aangeraden om af te stappen.... Haha!

Rijden doe ik doorgaans op een paardenrug, niet ernaast....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:07

Pony's zijn doorgaans handige wezens. Goede instructie erbij, of een keer een handige ruiter erop!

Verder ben ik het met Annegti eens.............

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:01

Ik vraag me ook af of dit meisje echt wat aan grondwerk, dominantieverhoudingen en Hempfling heeft. Is gewoon een jong meisje met een pony waar ze op dit moment om welke reden dan ook niets mee kan. Als ze vooruit wil zal ze net als elk ander ervaren hulp en begeleiding erbij moeten krijgen. Zit weinig anders op.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:30

Als je zelf geen geld hebt kun je toch altijd vragen hier op bokt of er iemand wil helpen?? igg zoek hulp...iemand die kan helpen bij zowel het grondwerk als het rijden. Zo kom je in ieder geval geen steek verder en hoe langer de pony zo het kan "doordrijven" hoe moeilijker het word om te corrigeren.

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:38

ik heb vroeger ook een pony gehad die doodsbang voor een zweep was, als ze maar aangeraakt werd door iets op haar kont of schoft schrok ze al enorm, zelfs eencondensdruppel die van het dak van de binnenmanege viel was al genoeg
Ik heb haar toch aan een zweep gewend door eerst een tijdlang met een kort springzweepje in de hand te rijden, dat ik absoluut nie tgebruikte, haar er ook niet mee aanraakte
Langzaamaan werd ze er wel eens mee aangeraakt en op den duur kon ze gewoon met een dressuurzweep gereden worden en wel eens een tikje bij krijgen